Wpis z mikrobloga

@umiar: Grzanie przedniej szyby pobiera sporo prądu i cierpią na tym inne podzespoły.

Np jak masz grzanie przedniej szyby i nagrzewnicę ptc to przy włączonym grzaniu szyby zasilanie dla PTC spada w okolice 20%.
Tak samo grzałka silnika - ona też działa na minimum/nie działa jeśli np rano włączysz auto w tryb rozmrażania.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kobrys13: @bidzej: kurde, dzięki za wiedzę :-P czyli włączając jednocześnie ogrzewanie szyby i ogrzewanie ciepłym powietrzem ma to mało sensu?

@BornToDie69: żeby pomóc mojemu lenistwu i rozmrażać szron ;-)
kurde, dzięki za wiedzę :-P czyli włączając jednocześnie ogrzewanie szyby i ogrzewanie ciepłym powietrzem ma to mało sensu?


@umiar: Alternator i tak da tyle prądu ile może, nie da więcej. Po to logika układów żeby tym sterowały i nic się nie popsuło.

Przednia szyba generalnie szybko odmarza chyba, że jest niżej jak -10C.
Jeśli masz diesla to grzanie kabiny ciągnie prąd i grzanie silnika też, ale to jest drugopriorytetowe i będzie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@kobrys13: mam benzynę i chodziło mi bardziej o nagrzewanie ciepłym powietrzem szyby a nie kabiny, dupa może mi marznąć ;-)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@umiar: Przez ten czas się zdąży rozmrozić. Ja uruchamiam silnik, grzanie szyby i skrobię boczne. Jak już jadę to zazwyczaj sam wyłączam grzanie przedniej bo już rozmrożone. Nie miałem jeszcze sytuacji że drugi raz uruchamiałem grzanie szyby. Resztę nawiew już ogarnia
Dlatego zawsze najpierw włączam grzanie szyby i nawiew szyby. Jak już jest git to dopiero światła, klimę i grzanie dupy


@BornToDie69: Ale w Fordach dokładnie tak to działa za wyjątkiem świateł - podłącz pod kompa i sprawdź.

Jak uruchomisz przycisk z narysowaną szybą i słowem 'max' to najpierw grzeje szyby i dmucha klimą najpierw zimną - potem ciepłą - reszta idzie z resztek prądu, a dopiero jak się rozmrozi i nagrzeje