Wpis z mikrobloga

@Averoeees: Proste jak budowa cepa a ty pytasz już któryś raz. Zobacz sobie jak to jest zbudowane. Zewnętrzna zębatka napędza oś a półosie na małych kołach zębatych które obracają się dostosowują się same do obrotów kół. Jak siły lewego i prawego równoważą się to tylko ta zewnętrzna się obraca. Jak nie to środek się obraca
Jeśli podniosę przód auta (oba koła w powietrzu, przód napęd) i zaczne kręcić lewym kołem w lewo, prawe koło również będzie obracać się w lewo czy w strone przeciwną?


@Averoeees: Jak zostawisz auto na biegu, to zacznie się kręcić w przeciwną.
Bo jak zostawisz na luzie to już zależy gdzie będzie większy opór.
@Averoeees: oczywiście odpowiem. Sam mechanizm różnicowy to 4 zębatki i działa tylko w momencie gdy koła same chcą obracać się z inną prędkością. Całość jest obracana przez wyjście skrzyni. Więc jeśli wyjście skrzyni stoi w miejscu (wbity bieg, zgaszony silnik) koła obracają się w przeciwnych kierunkach ale oba w "prawo" albo oba w "lewo" patrząc na nie. Patrząc od dołu bądź od góry to jedno kręci się do przodu a drugie
@Msciwy_pterodaktyl: czyli jeśli wbije bieg, w danej sytuacji kręcąc jednym kołem, drugie obraca sie w strone przeciwną, a jeśli jest na luzie oba obracają się w tą samą stronę? wiem że troche męcze temat ale dla mnie to czarna magia xD