Wpis z mikrobloga

@gleba: tak, może. Zgłoś do ISP, oni są w stanie sprawdzić choćby poziom sygnału optycznego po twojej stronie.
Ta utrata pakietów to do czego? Pinguj swoją bramę, nie żaden odległy serwer, jeśli wtedy też masz utratę pakietów, to ewidentnie jest coś nie tak z łączem.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@gleba: Nie. Jeśli CPE pracuje na obniżonych parametrach (np. zaniżona moc optyczna) to łączę nie zostanie zestawione.
  • Odpowiedz
@Jarek_P: @NH35: rx: -22.27 tx: 1.32
Podłączony jestem bezpośrednio do ONT nie ma opcji że problemem jest sieć lokalna.
Sprawdzałem też przez WinMTR, na każdym adresie pokazuje straty. Pinguje 8.8.8.8
  • Odpowiedz
rx: -22.27 tx: 1.32


@gleba: poziom sygnału jest ok. Masz tam jeszcze widoczny poziom BER? Albo cokolwiek pokazującego stopę błędów?

Podłączony jestem bezpośrednio do ONT nie ma opcji że problemem jest sieć lokalna.


@gleba: nieprecyzyjnie napisałem, przez pingowanie swojej bramy miałem na myśli bramę, jaką dostajesz po WAN, nie twój router.
  • Odpowiedz
@Jarek_P: Pingując brame lossa nie ma, skacze z <1ms do 15ms. BER ani nic podobnego nie widze, chyba że gdzieś w SSH?
ONT to UBIQUITI UF-LOCO
  • Odpowiedz
UBIQUITI UF-LOCO


@gleba: nie znam go, ale widzę w wygooglanym manualu, że on GUI dla usera ma prosty do bólu. Stopa błędów powinna być jednak widoczna po stronie operatora i sugeruję, żebyś po prostu złożył reklamację i poprosił o sprawdzenie.

Pingując brame lossa nie ma, skacze z <1ms do 15ms


Wynik niby dobry, ale już sam fakt, że skacze może (choć nie musi) sugerować jakieś niestabilności na łączu, być może wynikające
  • Odpowiedz