Wpis z mikrobloga

Macie 80 k na auto - wolicie coś z salonu w najtańszej opcji, coś 2-3 letniego bardziej w waszych gustach (więcej mocy auta, nie najtańsza opcja bajerów), czy może 10-8 letnia klasa premium? ( ͡° ͜ʖ ͡°) przykładowo w tym budżecie możecie wziąć Dacie z salonu, albo mustanga z 2012 roku (ʘʘ)
#motoryzacja #samochody
  • 19
- wolicie coś z salonu w najtańszej opcji, coś 2-3 letniego bardziej w waszych gustach (więcej mocy auta, nie najtańsza opcja bajerów), czy może 10-8 letnia klasa premium?


@xPekka: To nie są alternatywy. Jeśli wolisz starszy, to powinieneś wybrać tańszy.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xPekka: A jak jeździsz? Jeśli tylko po mieście i raz w roku 400 km na wakacje to wolałbym coś nowszego i mniejszego po mieście. Będzie męczące na trasie, ale tych mało.

A tak to szukałabym jednak auta 3-4 lata w sensownym stanie, większego i z lepszym wyposażeniem. Nie wiem jak teraz rynek wygląda, ale może coś znajdziesz.
@xPekka: zależy ile jeździsz, jak dużo to jedynym sensownym rozwiązaniem jest nowe i jego wymiana po paru latach jak się kończy gwarancja. 3-4 latek za 5 lat będzie już powoli gruzolotem i może się okazać że utrata wartości będzie większa niż przy nowym w obecnych bardzo dziwnych czasach

edit: a stara klasa premium o ile nie jesteś mechanikiem to jest najgłupszy możliwy pomysl, ale podejrzewam że tutaj będzie miał wielu zwolenników
@xPekka: kilkuletni np poleasingowy od „prywatnego” prywaciarza (żadne floty), często salony maja takie sztuki co jakiś czas, zazwyczaj są bardzo dobrze udokumentowane bo albo na gwarancji są jeszcze albo świeżo po. Minusem jest to ze salon liczy sobie większe marże niż kupno używki z pierwszej ręki, ale z drugiej strony mniejsza szansa (ale nadal istnieje) ze trafisz na ulepa
@xPekka: Osobiście wybieram 5-6 letnią klasę premium ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mocniejszy silnik, lepsze właściwości jezdne, większy komfort.
Jeśli z kolei miałbym komuś coś polecić, to klasę premium niekoniecznie. Zależnie od potrzeb - nie ma jedynego słusznego wyboru. Ale o tym zazwyczaj trzeba się przekonać na własnej skórze.
Ja kupiłem 10 miesięczna Kię ceed w 200 roku, miała przejechane 20 tys km. Teraz ma 73 tys km i jedyne co zrobiłem w niej poza oleje/filtry/przeglądy gwarancyjne (które w kia kosztuja 450/800zl z częściami) to wymieniłem w niej w zeszłym tyg tarcze i klocki przód za 800 zł z robota. Polecam @xPekka
via Android
  • 0
@Piechun no tak, bezawaryjność i tanie naprawy to fajna sprawa, ale komfort, wygląd i moc auta to też ważna sprawa (ʘʘ) niedawno w gorących był Mirek co kupił z salonu fabie 1.0 i chce tym ciągnąć przyczepę kempingowa po autostradzie. Mi bardzo zależy na wyglądzie auta - eleganckie/sportowe, moc minimum 200 koni, no i najlepiej jakby nie było przesadnie awaryjne
eleganckie/sportowe, moc minimum 200 koni, no i najlepiej jakby nie było przesadnie awaryjne


@xPekka: więc tak, 3-4 latek: Astra K 1.6 Turbo, Octavia 3 1.8/2.0 TSI, Superb 3 1.8 TSI (2.0 pojawiły się później, nie ten budżet), Passat 8 1.8 TSI (to samo co superb), Kia Optima 1.6 TGDI (wyłącznie manual).
Pozdrawiam ( ͡° ͜ʖ ͡°)