Wpis z mikrobloga

#wesco #buty #modameska #obuwie #ubierajsiezwykopem

Czesto wrzucam 'udane zakupy', tym razem czas podzielic sie zakupem nie do konca udanym.
Mozna oczywiscie zawsze wyciagnac z tego pozytywy, wiec nie chce narzekac, raczej zdac relacje.

W mojej kolekcji znajduja sie glownie buty w stylu Service Boot. Krotki opis stylu ze strony workwear command:

A service boot is a leather boot that fits up over the ankle and has been used throughout modern history to provide needed ankle support on rugged terrain. The style originates from boots worn by service members during the world wars (hence the name). Today, although service boots can still be used for outdoor rugged terrain, many people use service boots as casual dress boots due to their classic, clean design.
Nosze tez chelsea, chukka aczkolwiek bardzo rzadko. Troche czesciej nosze wysokie >8'' lace up boots - ale to tez raczej w wyjatkowych sytuacjach, kiedy jest taka potrzeba.
Jednakze buty z dzisiejszego wpisu calkowicie odbiegaja stylem, ale tez funkcjonalnoscia od tego co nosze na codzien.

Najpierw chwile o samym stylu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Engineer_boot
Czyli w skrocie: kojarzone z roznymi subkulturami, bez sznurowan, duzo skory, wysokie, klamry.

Ok, teraz moje (juz nie moje) buty:

- Producent: Wesco

I tutaj nalezy sie kilka slow o firmie. Firma oczywiscie z USA, sa znani z ilosci mozliwych customizacji w butach na zamowienie, mozemy skonfigurowac sobie praktycznie wszystko, na ile sie orientuje to w USA ciezko znalezc firme robiaca MTO buty z taka iloscia opcji.
Tutaj przykladowo co mozna wyklikac: https://builder.wescoboots.com/BootOptions.aspx?list=laceup

Kontaktujac sie z Wesco mailowo, mozemy dyskutowac jeszcze wiecej opcji.
Oprocz ilosci opcji konfiguracji wesco pod wzgledami konstrukcji i jakosci wykonania jest wymieniane jednym oddechem z Nicks i White's.
Tyle o firmie.

- Model Boss 10''
- Skora roughout seidel black. Roghout czyli skora licowa, ale odwrocona na druga strone
- Podeszwy Vibram V100

Buty kupilem uzywane zeby poznac rozmiarowke i zobaczyc czy engineery mi sie beda w ogole podobac. Ponizej kilka przemyslen.

Brak sznurowek ma swoje zalety, jest mniej punktow przez ktore moze przeciekac woda - co na przyklad w chelsea przez to, ze maja gumki nie spelnia tej samej roli, tak wiec zwiekszona wodoszczelnosc na plus.
- Jesli buty sa rozbite i pasuja - moge sobie wyobrazic, ze zakladanie i zdejmowanie ich jest nawet nawet szybkie
- brak sznurowek pozwala tez na eksperymenty producentow ze stylem
- nie rozerwa ci sie sznurowki, nie zardzewieja eyelety, nie urwa sie speedhooki, mniej czesci do rozwalenia sie
- klamry (przynajmniej na tych butach) potrafia byc fajne, dobrze wykonane

Niestety glowna wada braku sznurowek jest zdecydowanie zmniejszona mozliwosc dopasowania buta do nogi przez co buty musza pasowac w wiekszej ilosci punktow niz buty wiazane.
W przypadkow butow wiazanych mamy nastepujace elementy ktore musimy dopasowac:

- Szerokosc stopy - wiadomo
- Punkt zgiecia stopy i zgiecia buta - co sprawia ze stopa i but wspolpracuja
- Ksztalt piety - do pewnego stopnia pietki w butach skorzanych sie rozbijaja, aczkolwiek nie bez powodu producenci oferuja ksztalty kombinacyjne gdzie na przyklad pieta jest w rozmiarze B, a przod buta w rozmiarze D
- Objetosc (oddzielnie od szerokosci) - czyli jak duzo przestrzeni nad nasza stopa pozostaje

Przy czym objetosc jest dosc dobrze regulowana przez sznurowki - mozemy buty zawiazac mocniej, slabiej, lewa stope zawiazac mocniej niz prawa itd.
W engineerach jest tylko klamra w jednym miejscu (druga klamra na samej gorze nie dopasowuje objetosci stopy :)), jedna klamra reguluje objetosc duzo slabiej niz np. 7 rzedow sznurowek - oczywiste. Tak na prawde, dolna klamra glownie reguluje stopien otwarcia buta przy zakladaniu i zdejmowaniu - przy samym chodzeniu nie ma zbyt wielkiego znaczenia.

Do tego w engineerach dochodzi jeszcze kolejny wymiar - srednica gornej czesci vs srednica naszych nog - regulowana minimalnie przez gorna klamre.

Jesli punkt zgiecia, objetosc lub szerokosc nie zgadzaja sie ze stopa - nasze piety beda latac gora-dol i chodzenie bedzie wyraznie odbiegac od przyjemnosci.

Jesli otwarcie bedzie za waskie - bedziemy zakladac buty przez 20 minut, a moze nie zalozymy ich w ogole.
Jesli otwarcie bedzie zbyt szerokie - buty beda spadac.

Enigneery przez to sa duzo bardziej wymagajace jesli chodzi o idealne dopasowanie rozmiaru, tym bardziej ze kazdy czlowiek posiadajacy dwie stopy wie, ze nieznacznie sie one od siebie roznia - jesli te roznice nie sa zbyt duze - to w butach wiazanych sa one niwelowane wlasnie przez uzycie sznurowek - w przypadku engineerow bedzie to duzo trudniejsze.

Buty z dzisiejszego wpisu jak sie domyslacie niestety nie pasowaly idealnie (nie pasowaly tragicznie, ale jak wyzej pisze, zeby w nich chodzic z przyjemnoscia, potrzeba duzo lepszego dopasowania) - wiec je sprzedalem.

Buty kupilem bardzo tanio na ebayu (a sa w swietnym stanie) i bez problemu sprzedalem je w podobnej cenie - wiec byla to swietna i darmowa okazja do sprobowania innego stylu i poduczenia sie nowej rozmiarowki.

Engineerow bede jeszcze probowal, ale mysle ze z powyzszego doswiadczenia wnioskuje, ze najlepsza opcja bedzie para w customowych rozmiarach, niestety obecnie trzeba czekac okolo roku na produkcje takich butow. Nadal wiec sie zastanawiam.

Anyway, przepraszam za tak bardzo chaotyczny wpis, niestety nie mam czasu redagowac tego w lepszy sposob - jest to tylko wyrzucenie ad-hoc mysli - nieposkladane.

#wbootach
tomekwcalenietomek - #wesco #buty #modameska #obuwie #ubierajsiezwykopem


Czesto ...

źródło: comment_1669357503cNLhPqjPG4N0nB3mkQjFWk.jpg

Pobierz
  • 5