Wpis z mikrobloga

#narkotykizawszespoko #zeglarstwo

SAFETY FIRST? czy SECURITY FIRST?
W dniu 1 listopada br. na wodach Portugalii doszło do interakcji orek z z jachtem ⛵️, która skończyła się tragicznie zatopieniem pływającego pod banderą Oceanis 393 - SY Mousses ⛵️. Niewiele osób wie, że w tym samym dniu doszło jeszcze do jednego ciekawego wydarzenia na wodach Portugalii. O godz. 10 30 wędkarz zauważył dryfujący obiekt w odległości około 5 Mm na południe od wyspy Armona, w Olhao. Obiektem okazała się być szybka łodź hybrydowa z 180 belami haszyszu o łącznej wadze 6,3 tony. Na pokładzie nie było nikogo oprócz tego specyficznego ładunku.
Od ubiegłego roku tylko na jachtach ⛵️ pod polską banderą udaremniono kilka prób przemytu naprawdę wielkiej ilości narkotyków. Na SY FLORIANA ⛵️ w 2021 roku udaremniono przemyt 4760 kg w okolicach Kartageny . Kilka miesięcy później przechwycono na wodach międzynarodowych u wybrzeży Dakaru LA ROSA także pod polską banderą . Na jachcie odkryto ładunek zawierający 81 worków z 2025 kg kokainy. W sierpniu br. zatrzymano jacht FREA ⛵️ pod polską banderą na tzw. Kokainowym Szlaku Atlantyckim którym usiłowano przemycić 400 kg kokainy. Jeśli zajmujesz się "deliverką" i przeprowadzasz jacht np. z Karaibów czy kiedyś zastanawiałeś się nad tym czy jacht, który będziesz prowadził nie jest wykorzystywany do przemytu? W jaki sposób kartele wykorzystują jachty do przerzutu narkotyków i gdzie chowają najczęściej narkotyki?

https://www.facebook.com/100064054541621/posts/pfbid0wVA4uWhjaUZnc3jBuZdhg5oZ99PFWoJMCKrPKZhTmfR8Pq9k5VWVETgBGTzr9Ftml/?d=n
Pobierz
źródło: comment_16690517329YjT6Mwg629GPnoCe7AVEL.jpg
  • 1