Do #tibia 7.6 (12.12.05) nie istniały różdżki jakie znamy dzisiaj, co prawda instnialy ich pierwowzory lecz był to element dekoracyjny i nie działały one
Wtedy po prostu mag czy druid używali zwykłej broni do ataku jaka używał rycerz co na mniejszym lvl bylo utrudnieniem
Do wersji 8.1 (11/12/07) dla ed i ms dobra alternatywa był jeszcze luk i burst arrowy które zadawały dobre obrażenia, niestety w update 8.1 zmieniono ich zależność hitów głównie od dista i stały się znacznie mniej użyteczne
@Herato: Akurat bardzo podobał mi się ten updejt, bo chodzenie druidem z jakimś clubem czy swordem było uciążliwe i abstrakcyjne. A różdżki znacznie pomogły zwłaszcza niskim levelom, które nie expiły z runami. Niestety przy tym updejcie pojawiły się także runy w sklepie co oznaczało koniec tibii jaką znamy.
@Herato: Ten update uważam za największy krok do upadku Tibii. Autorzy popełnili klasyczny błąd pt. dajmy ludziom to o co proszą, a nie to czego naprawdę potrzebują. Tak jakby posłuchać się dziecka i dać mu kilogram cukierków na kolację.
Faktycznie ułatwiło to bardzo grę, a dokładniej to uprościło ją i zmniejszyło konieczność interakcji między graczami. Problem w tym, że urok Tibii był właśnie w tej interakcji pomiędzy graczami. Gra miała swoją gospodarkę. Panowało prawo popytu i podaży. High-lvle byli ograniczeni poprzez podaż run (głównie UH i SD), które musieli wyprodukować prawdziwi ludzie.
Im więcej takich ułatwień miało miejsce tym mniejsza konieczność interakcji graczy i mniejsza atrakcyjność
@queuele: ja nie mówię ze Tibia stała się złą grą tylko, że to był przyczynek jej upadku. Dla wielu ludzi stała się gra lepsza, na przykład dla ciebie. Z tym ze stała się grą taką jak wszystkie inne i utraciła swój wyjątkowy charakter. Do wersji chyba 7.4 zmiany zwykle rozbudowywały rozgrywkę zamiast ją upraszczać i likwidować zależność od innych graczy
ja nie mówię ze Tibia stała się złą grą tylko, że to był przyczynek jej upadku.
@slammeri: o jakim upadku mówisz? Tibia przynosi cały czas rekordowe zyski w porównaniu z przeszłością i nawet dobrze to widać po tym jak się cały czas gra rozwija. To że ty nie grasz czy przestałeś grać to nie jest żaden upadek. A #!$%@? że dodanie różdżek to upadek tibii (mimo że Tibia nie upadła
Wtedy po prostu mag czy druid używali zwykłej broni do ataku jaka używał rycerz co na mniejszym lvl bylo utrudnieniem
Do wersji 8.1 (11/12/07) dla ed i ms dobra alternatywa był jeszcze luk i burst arrowy które zadawały dobre obrażenia, niestety w update 8.1 zmieniono ich zależność hitów głównie od dista i stały się znacznie mniej użyteczne
#ciekawostkitibia
Komentarz usunięty przez autora
Faktycznie ułatwiło to bardzo grę, a dokładniej to uprościło ją i zmniejszyło konieczność interakcji między graczami. Problem w tym, że urok Tibii był właśnie w tej interakcji pomiędzy graczami. Gra miała swoją gospodarkę. Panowało prawo popytu i podaży. High-lvle byli ograniczeni poprzez podaż run (głównie UH i SD), które musieli wyprodukować prawdziwi ludzie.
Im więcej takich ułatwień miało miejsce tym mniejsza konieczność interakcji graczy i mniejsza atrakcyjność
W ogóle jak patrzę na ten tag, to widzę co chwilę ciekawostki z jakiejś prehistorii i ból dupy, że ruszczki wprowadzili.
Prawdziwa tibia zaczęła się na 7.6, wcześniej był jakiś gniot w który grało 3kola ludzi.
Dla mnie przełom 8.0 był najlepszy, a wprowadzenie zao to był chyba jakiś przełom w
Komentarz usunięty przez autora
@slammeri: o jakim upadku mówisz? Tibia przynosi cały czas rekordowe zyski w porównaniu z przeszłością i nawet dobrze to widać po tym jak się cały czas gra rozwija. To że ty nie grasz czy przestałeś grać to nie jest żaden upadek. A #!$%@? że dodanie różdżek to upadek tibii (mimo że Tibia nie upadła