Wpis z mikrobloga

Do #tibia 7.6 (12.12.05) nie istniały różdżki jakie znamy dzisiaj, co prawda instnialy ich pierwowzory lecz był to element dekoracyjny i nie działały one

Wtedy po prostu mag czy druid używali zwykłej broni do ataku jaka używał rycerz co na mniejszym lvl bylo utrudnieniem

Do wersji 8.1 (11/12/07) dla ed i ms dobra alternatywa był jeszcze luk i burst arrowy które zadawały dobre obrażenia, niestety w update 8.1 zmieniono ich zależność hitów głównie od dista i stały się znacznie mniej użyteczne

#ciekawostkitibia
Herato - Do #tibia 7.6 (12.12.05) nie istniały różdżki jakie znamy dzisiaj, co prawda...

źródło: comment_1667510283obG9tisQSB3ahsRggkp1u1.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
@Herato: Akurat bardzo podobał mi się ten updejt, bo chodzenie druidem z jakimś clubem czy swordem było uciążliwe i abstrakcyjne. A różdżki znacznie pomogły zwłaszcza niskim levelom, które nie expiły z runami. Niestety przy tym updejcie pojawiły się także runy w sklepie co oznaczało koniec tibii jaką znamy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@tajniak13: a pozatym wtedy chyba wyszły też soul pointsy i rune makerzy już nie mogli klepać bez tołku run tylko musieli trochę farmic w międzyczasie
  • Odpowiedz
@Herato: Ten update uważam za największy krok do upadku Tibii. Autorzy popełnili klasyczny błąd pt. dajmy ludziom to o co proszą, a nie to czego naprawdę potrzebują. Tak jakby posłuchać się dziecka i dać mu kilogram cukierków na kolację.

Faktycznie ułatwiło to bardzo grę, a dokładniej to uprościło ją i zmniejszyło konieczność interakcji między graczami. Problem w tym, że urok Tibii był właśnie w tej interakcji pomiędzy graczami. Gra miała swoją gospodarkę. Panowało prawo popytu i podaży. High-lvle byli ograniczeni poprzez podaż run (głównie UH i SD), które musieli wyprodukować prawdziwi ludzie.

Im więcej takich ułatwień miało miejsce tym mniejsza konieczność interakcji graczy i mniejsza atrakcyjność
  • Odpowiedz
@slammeri: Ja się nie zgodzę.
W ogóle jak patrzę na ten tag, to widzę co chwilę ciekawostki z jakiejś prehistorii i ból dupy, że ruszczki wprowadzili.

Prawdziwa tibia zaczęła się na 7.6, wcześniej był jakiś gniot w który grało 3kola ludzi.

Dla mnie przełom 8.0 był najlepszy, a wprowadzenie zao to był chyba jakiś przełom w
  • Odpowiedz
@queuele: ja nie mówię ze Tibia stała się złą grą tylko, że to był przyczynek jej upadku. Dla wielu ludzi stała się gra lepsza, na przykład dla ciebie. Z tym ze stała się grą taką jak wszystkie inne i utraciła swój wyjątkowy charakter. Do wersji chyba 7.4 zmiany zwykle rozbudowywały rozgrywkę zamiast ją upraszczać i likwidować zależność od innych graczy
  • Odpowiedz
ja nie mówię ze Tibia stała się złą grą tylko, że to był przyczynek jej upadku.


@slammeri: o jakim upadku mówisz? Tibia przynosi cały czas rekordowe zyski w porównaniu z przeszłością i nawet dobrze to widać po tym jak się cały czas gra rozwija. To że ty nie grasz czy przestałeś grać to nie jest żaden upadek. A #!$%@? że dodanie różdżek to upadek tibii (mimo że Tibia nie upadła
  • Odpowiedz