@rosso_corsa: zależy od języka, firmy i czym ten projekt właściwie ma być. Jakieś przypadki uzasadniające pisanie od zera zapewne się zdarzają, chociaż osobiście jeszcze się nie spotkałem. No ale to i tak ostateczność, bo raz że koszt wielokrotnie wyższy, to jeszcze dodatkowo wdrożenie nowych pracowników robi się dużo bardziej problematyczne.
Tyle odnośnie frameworków, nie wiem co rozumiesz jako szablony.
@croppz: no właśnie sam nie wiem, takiego jednego speca słuchałem i mówił że nikt już od zera sam projektów nie pisze i coś bąknal o frameworkach. Ja zawsze wszystko od zera sobie robiłem i nie wiem jak inaczej można robić
no właśnie sam nie wiem, takiego jednego speca słuchałem i mówił że nikt już od zera sam projektów nie pisze i coś bąknal o frameworkach
@rosso_corsa: ja w backendzie siedzę, więc od razu zaznaczę że z gamedevem, embedded i innymi "egzotycznymi" zastosowaniami moje doświadczenia mogą nie mieć zbyt wiele wspólnego.
Napisanie projektu faktycznie od zera to byłoby tutaj od cholery i trochę pracy. Router, serializer, cache, orm, walidacja i milion innych
@rosso_corsa: @croppz: w embedded wlasnie ze wzgledu na ograniczenia pamieci, czesto nie ma miejsca na wymyslne udogodnienia i programy sie pisze tak, zeby sie miescily na pamiecie mikrokontrolera
@rosso_corsa: jak zaczynam coś klepać hobbystycznie, to zaczynam samemu, potem projekt się rozrasta i kończy się na użyciu frameworka, bo po prostu jest szybciej. W pracy projekty zaczynałem tylko jak byłem embedem, ale tam to inna bajka. Chociaż też generowałem szkielet w CubeMX, bo po co samemu miałbym pisać skrypty linkera, skoro zrobi to za mnie.
Komentarz usunięty przez autora
Tyle odnośnie frameworków, nie wiem co rozumiesz jako szablony.
@rosso_corsa: ja w backendzie siedzę, więc od razu zaznaczę że z gamedevem, embedded i innymi "egzotycznymi" zastosowaniami moje doświadczenia mogą nie mieć zbyt wiele wspólnego.
Napisanie projektu faktycznie od zera to byłoby tutaj od cholery i trochę pracy. Router, serializer, cache, orm, walidacja i milion innych