Wpis z mikrobloga

@knysha @Lemartez - Dzieki za odpowiedz. Ktoras konkretnie wersja #arduino? Widzialem Uno, Due, Leonardo, Mega i inne. Jesli chodzi o elektrotechnike, obwody to jestem praktycznie zielony. Wiem co to rezystor, cewka, kondensator, jakis tam prosty obwod z nimi bym nawet policzyl, ale nigdy nie dowiedzialem sie jaki jest sens stosowania ich w obwodach. Przyda sie jakas wiedza w tym zakresie? Rozumiem, ze wystarczy ta plytka z dziurkami (sorry :F) i przewody,
@mikrolongin: Na początek polecam Uno. Zanim zrobisz podlewanie roślinek, to warto się podstaw pouczyć, więc nie spodziewaj się podlewacza papryczek po kilku dniach. Jakaś podstawowa wiedza przydatna, ale w necie jest sporo kursów od podstaw. Trawić i lutować nic nie musisz na początku, wystarczy płytka z Arduino, kabelki, płytka prototypowa (breadboard) i różne elementy. Poszukaj sobie pod tagiem #arduino - niedawno ktoś wrzucał linka do jakiegoś zestawu startowego na aliexpress i
@mikrolongin: jak chcesz miec latwy start to faktycznie arduino uno+breadboard+kabelki. jesli chodzi o tutoriale jest masa w necie, chociazby http://arduino.cc/en/Guide/HomePage albo http://learn.adafruit.com/ . moim zdaniem warto rozwazyc beagle bone, troche mniejsze wsparcie, ale duzo wieksze mozliwosci. takie arduino mega skrzyzowane z raspberry pi na sterydach. za to praktycznie wszystkie tutoriale z beaglebone mozna przelozyc 1:1. zalety masz takie ze przetwarzanie obrazu nie powinno byc problemem, oraz programowac mozesz w kazdym jezyku,
@mikrolongin: Podstawowa wiedza wystarcza, w arduino raczej potrzebna jest cyfrówka (rejestry przesuwne, bramki) niż analogówka. Oczywiście jak będziesz chciał coś zaawansowanego zrobić to analogówka jest nie do ominięcia (obliczenie prądu dla danych elementów itd).

plytka z dziurkami - Płytka stykowa