Wpis z mikrobloga

Mirki z #laser #ploter może też #cnc #majsterkowanie

Czy jest sens szukać plotera laserowego za 5-7k zł, który docelowo ma wycinać w sklejce max 5-6mm grubości?

Czy to wszystko w tej cenie to chińczyki o których lepiej nie myśleć nawet?

Nie znam się na tym, mam możliwość kupienia plotera za 5k, czekam na model, rok pracował i wycinał właśnie w sklejce ale 2mm grubości.

Ja chciałbym pracować na sklejce ok 3-4mm w porywach do 5mm i jak to nie wyjdzie to nie wiem czy za podobną cenę jestem w stanie w ogóle coś sensownego kupić?
  • 19
@bkwas: do cięcia w sklejce 5-6m grubości potrzebujesz tuby z minimum 80W mocy, a tego nie kupisz za 5-7k zł, drugie tyle musisz dołożyć.
Natomiast do sklejki 3mm spokojnie wystarczy popularna K40, tą można kupić za 3k, wystarczy w nią odrobinę serca włożyć i będzie pracować długo.
@CichooByc może być mały, docelowo chce robić małe formy bizuteryjne i nie potrzebuje jakoś dużej przestrzeni, przyznam się że nie wiem nawet jakie są typowe formaty
@bkwas: Twój chińczyk ma możliwość regulacji stołu/głowicy, tak żeby po włożeniu grubszego materiału ogniskowa soczewki była prawidłowo skupiona? Jeśli tak to ja na Twoim miejscu kupiłbym nowy zasilacz o mocy 80W oraz większą tubę i zainstalował w starym laserze - koszt tuby i zasilacza to z 2 - 3 k.

Tuba o tej mocy ma z 1200 mm długości więc jeśli okazało by się że się nie mieści to wycinasz okienko
CichooByc - @bkwas: Twój chińczyk ma możliwość regulacji stołu/głowicy, tak żeby po w...

źródło: comment_1665727753JyoUM7BYk2WCKCAkqud9bs.jpg

Pobierz
@Jarek_P
@CichooByc ok, wiem więcej:
Laser 60w, pole 30x50, model nieokreślony bo to chińczyk i nie mogą nigdzie znaleźć konkretnego modelu, przerobione chłodzenie na wodę destylowaną.

Był używany do robienia puzzli z drewna przez rok, nie chodził cały czas wszystko pod działalność jdg - średnio parę godzin dziennie wycinania w sklejce 4mm, więc ponoć nie zmęczony i dbany.