Aktywne Wpisy
Papierznik +14
niemcy;
-14tki mogą się ruchać
-w szkołach dostają gumki oraz ulotki edukacyjne, są zajęcia o seksie i związkach i uczuciach
-wychowawca klasowy zna swoich wychowanków i jest dla nich przyjacielem
-w gimnazjum podejmowane są pierwsze zatrudnienia dzięki czemu ludzie mają pierwsze referencje
polaczkowo;
-14tki to dzieci, chyba upośledzone bo dosłownie nikt nie potrafi z nimi ani rozmawiać ani nic załatwić
-nie ma żadnej sensownej edukacji seksualnej a wszelkie próby jej wprowadzenia są
-14tki mogą się ruchać
-w szkołach dostają gumki oraz ulotki edukacyjne, są zajęcia o seksie i związkach i uczuciach
-wychowawca klasowy zna swoich wychowanków i jest dla nich przyjacielem
-w gimnazjum podejmowane są pierwsze zatrudnienia dzięki czemu ludzie mają pierwsze referencje
polaczkowo;
-14tki to dzieci, chyba upośledzone bo dosłownie nikt nie potrafi z nimi ani rozmawiać ani nic załatwić
-nie ma żadnej sensownej edukacji seksualnej a wszelkie próby jej wprowadzenia są
daaamianek +25
Szczerze, to uważam, że Boxdel oberwał za mocno. Mainstream w Polsce, ludzie mniej obeznani w internecie, traktują go na równi z Trynkiewiczem. Jak narazie jest jeden screen z czasów team speakowych XD
#boxdel
#boxdel
Na sezon 1984 FIA ustaliła minimalną wagę na poziomie 540 kg, lecz uwzględniała ona paliwo i inne płyny eksploracyjne podczas ważenia samochodu. Został także ustanowiony limit zużycia paliwa na poziomie 220kg na wyścig. Dodatkowo FIA zakazała tankowania, które miało krótki epizod w latach 1982-83. Tyrrell został jedynym zespołem, który nie korzystał z silnika turbo, co teoretycznie stawiało go na uprzywilejowanej pozycji, gdyż nie zwykły silnik ważył mniej i nie było większych problemów z limitem wagi. Mimo tego brytyjski zespół postanowił coś pokombinować.
Silnik w bolidzie Tyrrella został wyposażony w chłodzenia wodne, dodatkowy zbiornik, miał pojemność 8 litrów i był uzupełniany podczas ostatniego pit stopu, lub po wyścigu aby spełnić wymóg wagi minimalnej. Tyrrell osiągał stosunkowe dobre wyniki na początku sezonu, zdobywając punkty. W GP Dallas Martin Brundle zdobył 3 miejsce, co było początkiem problemów ekipy. Tyrrell w nagrodę otrzymał szczegółową kontrolę samochodu, sędziowie sprawdzili bak z wodą chłodniczą i znaleźli tam ołowianie kulki, które miały zostać dosypane tam na ostatnim pit stopie aby zwiększyć wagę pojazdu. Oprócz tego woda po zbadaniu próbki, okazało się że zawiera związki aromatyczne, stanowiące dodatkowe źródło paliwa. Tyrrell został zdyskwalifikowany, oraz zakazano mu startu w GP Wielkiej Brytanii.
Zespół złożył odwołanie i początkowo nawet wygrał, gdyż według badań, paliwa w wodzie były śladowe ilości, zespół wytłumaczył to początkowo tym że woda była przechowywana w starych beczkach po paliwie. Zespół wprawdzie mógł wystartować w GP Wielkiej Brytanii i 2 kolejnych rundach, lecz FIA nadal badała sprawę zespołu.
Podczas GP Holandii pojawiły się dodatkowe zarzuty, FIA odkryła że Tyrrell w podłodze samochodu nawiercił małe dziurki, które nie tylko mogły pozwolić na szybsze pozbycie się wody ze zbiorków, tym samym zmniejszając mase pojazdu już na wczesnym etapie wyścigu, ale także wywoływały coś w stylu efektu przyziemnego, który został zakazany rok wcześniej.
Oprócz tego wróciła sprawa ołowianych kulek, które zostały uznane za nieodpowiednio zabezpieczony balast, dodatkowo dodawany do bolidu dopiero na koniec wyścigu, tuż przed ważeniem.
Sama sprawa paliwa w wodzie rozeszła się po kościach, gdyż analiza wykazała że jego zawartość wynosiła mniej niż 1% i nie przynosiła ona wymiernych korzyści, lecz sędziowie uznali że mimo tego w wodzie nie powinno być żadnych związków paliwa i i tak jest to naruszenie przepisów.
Wobec powyższego uznano że woda, która miała służyć do chłodzenia silnika, w rzeczywistości służyła do obejścia przepisów dotyczących wagi minimalnej. Zespół startował "legalnym" samochodem, następnie w trakcie wyścigu przez otwory gubił on wodę, stając się znacznie lżejszym, następnie w końcówce wyścigu uzupełniano wodę, dosypując przy okazji ołowiane kulki, aby bolid był cięższy i przechodził ważenie po wyścigu.
Ken Tyrrell mimo iż wypierał się wszystkiego nie był wstanie udowodnić że w wyścigach startował odpowiednio ciężkim samochodem . Wobec tego zespół jak i jego kierowcy zostali pozbawieni wszystkich zdobytych punktów w sezonie. Wyniki wszystkich wyścigów zostały zmienione, usuwając z nich kierowców ekipy. Tyrrell został zbanowany ze startu w 3 ostatnich wyścigach sezonu. Przez karę dyskwalifikacji zespół popadł w kłopoty finansowe, oficjalnie w 1984 nie zdobył ani 1 punktu, przez co nie należał mu się zwrot kosztów podróży na GP od FOM, a także nie otrzymali pieniędzy z podziału praw telewizyjnych za pozycję w mistrzostwach.
#f1 #randomf1shit
Lotus użył tego systemu w pierwszym wyścigu sezonu, w drugim skopiował go Williams i Brabham
Czy to był dodatkowy zbiornik paliwa uzupełniany wodą z ołowiem po wyścigu, żeby wszystko było git?
Przez dziury w baku ta woda wyciekała przez co bolid
@tumialemdaclogin: To jest hipoteza czy zostało to potwierdzone?
Z angielskiej wikipedii. Ale po dokładniejszej analizie zostało to odrzucone, bo paliwa w wodzie było poniżej 1%