Wpis z mikrobloga

widziałem przetarg, że prowadzenie składu w imieniu PGG do 30/04/2023 roku na ilość do 13 500 ton w powiatach sztumskim i kwidzyńskim do obsługi na kwotę 4 700 000 mln netto

ja #!$%@?ę 13 500 ton to jest ok. 560 łódek, dajmy już na to już te 700 kursów na Śląsk do kopalni do końca kwietnia 2023, tam w obie strony jest 1100 km czyli 770 000 km na same kursy

spalanie auta? no weźmy te 30 litrów więc wydamy ok. 1 900 000 zł brutto na paliwo, wszystko z zapasem ok. 140 kursów

nadal zostaje ok. 2 000 000 zł dla składu który ma tylko przechowywać węgiel, załadować klientowi do kwietnia

a później ktoś #!$%@?, że kopalnie nierentowne jak się tak zarządza

#pgg
  • 28
  • Odpowiedz
@absoladoo: kierowca, ktoś na placu do ładowania, rozwożenia, ktoś w biurze to masz 15K miesięcznie wydatków i tyle na takim składzie

przecież to są składy to nadal mają węgiel który opychają po ponad 3K, mi tutaj chodzi o koszty dostaw z PGG na taki plac
  • Odpowiedz
@absoladoo: ale gościu prowadzi normalnie firmę i ma stałe koszty więc o co chodzi bo nie rozumiem? wymieniłem tylko koszty dostawy węgla z kopalni na plac
  • Odpowiedz
@astri: był płacz, że ich składy rypią na wysokich cenach opału, spekulanci, złodzieje. Cena węgla była wtedy 3x niższa. Teraz cena węgla 3x wyższa, składy kręcą lody z rządem, to już jest wszystko ok. ()/
  • Odpowiedz
@astri: Jak ma wózki zaklepane u przewoźnika i plac przy bocznicy to ma to w pompie. Mój znajomy ma konfekcjonowanie węgla i plac na wschodzie Polski. Teraz przypłynął mu statek 70 000 ton do Gdyni i bynajmniej wannami go nie będzie wozić tylko pociąg do bocznicy, tam ma plac, a potem sukcesywnie przewóz do składu ~40km
  • Odpowiedz
@nowoczesny_jawnogrzesznik: umiesz czytać ze zrozumieniem czy to dla ciebie takie ciężkie? przecież piszę, że to usługa transportu węgla, te place istnieją, funkcjonują, ponoszone są koszty więc jak masz firmę, koszty stałe i masz nowego klienta gdzie twój koszt to tylko koszt paliwa wiec o co ci chodzi?
@mroznykasztan: tak dla mnie sama usługa transportu węgla z kopalni do kwietnia gdzie średnio to 250K zysku miesięcznie to w #!$%@? duży zarobek
  • Odpowiedz
@astri jest biznes, plus jak to bywa na składzie przy takim obrocie zawsze urwą po kilka kilo na klienci, to idzie w tony miesięcznie. Niestety poziom wejścia jest też wysoki, jakby ktoś chciał 3-5kk zainwestować w biznes to nie wiem czy tak chętnie pakowałby się w skład czegoś co niby za 10 lat ma być zlikwidowane.
  • Odpowiedz
tak dla mnie sama usługa transportu węgla z kopalni


@astri: No to widzę, że nie masz pojęcia o prowadzeniu biznesu. To nie jest tylko transport, to jest użeranie się z wiecznie mającymi pretensje klientami, to są koszty dodatkowych pracowników, ubezpieczenia, spełnienia wymogów narzuconych przez PGG, zapewnienia wysokiej kaucji itp.
  • Odpowiedz