Wpis z mikrobloga

Tekst od Dieter Rencken o limitach, który co do finansów jest w miarę git źródłem ale tutaj mało co powiedział ale przewiduje mandat.

W Singapurze nie chodziło tylko o akcje na torze, ale przede wszystkim o rzekome naruszenie limitu budżetowego przez Red Bulla i Astona Martina. Dziennikarz RacingNews365 Dieter Rencken przewiduje wynik tej kontrowersji, po rozmowie z kilkoma (głównymi) osobistościami.


Czwartek:

"W czwartek wczytuję się głęboko w nowo pojawiających się plotkach, że dwie drużyny (na razie nie wiadomo, które to zespoły) przekroczyły limit budżetu w 2021 roku. Kontrole dotyczące tego zespołu powinny zostać zakończone do początku października."


Piątek:

"Teraz rozpętuje się całe piekło w związku z rzekomymi naruszeniami. Źródła w padoku Formuły 1 wskazują na Red Bulla i Astona Martina. Mam silne poczucie, że całe to zamieszanie jest bardzo przedwczesne - co już tutaj zaznaczyłem."


Sobota:

"Przydał mi się szybki lunch z kolegą dziennikarzem F1 Eddem Strawem przed pierwszą aktywnością w padoku: konferencją prasową szefów zespołów. Oczywiście chodzi tu głównie o kwestię limitu budżetowego. Temperatury sięgają tak wysoko, że szef zespołu Red Bull Christian Horner oskarża jednego z dziennikarzy o stronniczość wobec konkurencyjnego zespołu. Palące pytanie brzmi: jak poufne informacje (jeśli są prawdziwe) trafiły do innych drużyn i innych mediów? W tej sytuacji nie należy zapominać, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy kilku członków zespołu z różnych wydziałów finansowych zamieniło się zespołami i wszyscy szefowie finansów znają się z różnych komisji. Prawdopodobnie rozmawiają między sobą więcej niż bardzo konkurencyjni inżynierowie zespołów. W końcu w Formule 1 nie trzyma się niczego w tajemnicy..."


Przewidywania:

"W najgorszym wypadku jedna lub dwie drużyny zostaną uznane za winne drobnego wykroczenia lub błędów proceduralnych. Przecież tak samo było, gdy Williams spóźnił się ze złożeniem sprawozdania finansowego drużyny w marcu. Takie wykroczenia są zwykle karane mandatem."

#f1
  • 12
@m1chaal: Ja to bym chciał zobaczyć prawdziwą aferę związaną z wyciekającymi z FIA informacjami, bo szybciutko urwano łeb sprawie z Kanady, gdzie Mercedes wiedział o tym jakie dopuszczone poprawki zostaną wprowadzone i w ciągu 12 godzin od ich ogłoszenia oni już je mieli zamontowane ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak samo z resztą teraz te limity budżetowe których rozliczanie nie jest jawne dla innych a nagle znowu Mercedes
@Tasde: wiesz ciekawe co zrobi RB Racing jeśli nie przekroczyli limitu, czy pójdą gdzieś dalej z tym wszystkim aby #!$%@?ć niektóre brytyjskie media lub wyjaśnić wyciek z FIA ( ͡° ͜ʖ ͡°). Może się zacząć afera bo teraz nawet globalna marka Red Bull jest lekko #!$%@? w gównie xD
@m1chaal: Jeżeli nie przekroczyli budżetu to mogą o zniesławienie się bić, ale większe cyrki się zaczną, jeżeli na prawdę ten budżet przekroczyli, bo wtedy się potwierdzi, że takie informacje wyciekły i w jaki sposób to się stało a czym bardziej będzie dokłada kwota przekroczenia w stosunku do plotek tym gówno będzie bardziej śmierdzieć, skąd uzyskano informacje o przekroczeniu budżetu w audycie który jeszcze się nawet nie zakończył.
@Tasde: jeśli Rb Racing będzie chciał szybko urwać aferę o limicie to zajebią postępowanie o wyciekanie informacji z FIA skoro oni nawet nie mają takich danych. A zapewne można podciągnąć te dane pod wrażliwe, zajebiście chciałbym kolejna wojnę w F1, Toto vs Horner na konfach.
@m1chaal: Też bym chciał wojny, ale Red Bull nie ma siły przebicia i sam niewiele zwojuje a inne ekipy to tak zwane #!$%@? do szczania, zwłaszcza Ferrari które było w pewnym momencie z Red Bullem pod ramie, ale potem tym doznali przepalenia styku przez grande strategie i teraz zaczęli atakować Red Bulla i to pod ramię z Toto, który właśnie co rozpieprzył Ferrari ich przewagę bolidu, do tego rozpieprzając koncepcje bolidów
@m1chaal: na mandacie sie nie skończy to przewinienie zupełnie innego kalibru, niska kara wprowadziła by precedens wsrod teamów bo po co trzymać się limitów skoro można je swobodnie przekraczać i dostać jedynie "mandat" myślę że dostaną karę finansową oraz limit na rozwój bolidu wynikający z wykluczenia ich lub zmniejszenia do minimum korzystania z tunelu aero.