Aktywne Wpisy
Lambo994 +181
Największa beka z tych co się plują, że kraje mające w przeszłości masę kolonii mają murzynów w swoich reprezentacjach. Jak w ogóle mogą grać dla Francji albo Anglii skoro są czarni? Czyli jesteś np. takim Mekambe. Urodziłeś się we Francji, jesteś wychowankiem PSG i przez wiele lat grasz w Paryżu jako najlepszy zawodnik klubu. Zdobywasz Mistrzostwo i Wicemistrzostwo Świata z reprezentacją narodową Francji. Jesteś wizytówką kraju i jego stolicy na całym świecie
Manfakk +218
Mogłoby się wydawać że porażka z Holandią odbiera nam szanse na awans. Nic bardziej mylnego, powiedziałbym nawet że na spokojnie wyjdziemy z grupy i to z DRUGIEGO miejsca.
Jutro Francja gładko wygrywa z Austrią, podejrzewam że 3:0, prawdopodobnie po hattricku Żółwia.
W następnej kolejne ogrywamy podłamaną po kompromitacji z Francją Austrię 2:0.
Francja natomiast rozbija Holandię która w meczu z nami pokazała że nie ma za wiele do zaoferowania.
W ostatniej kolejce
Jutro Francja gładko wygrywa z Austrią, podejrzewam że 3:0, prawdopodobnie po hattricku Żółwia.
W następnej kolejne ogrywamy podłamaną po kompromitacji z Francją Austrię 2:0.
Francja natomiast rozbija Holandię która w meczu z nami pokazała że nie ma za wiele do zaoferowania.
W ostatniej kolejce
28 września 1991 r. w Santa Monica (Kalifornia) zmarł Miles Davis (Miles Dewey Davis III) - amerykański trębacz, lider grup jazzowych i kompozytor, uznawany za jednego z najbardziej znaczących i innowacyjnych muzyków XX wieku.
Stał na czele niemal każdego istotnego etapu rozwoju jazzu od czasów II wojny światowej po lata 90. Pojawił się na wielu spośród ważnych nagrań bebopowych, był prekursorem jazz-rocka i nagrał pierwszy cool jazzowy album. Był jedną z osób odpowiedzialnych za rozwój jazzu modalnego, a jazz fusion powstało w wyniku jego współpracy z innymi muzykami w późnych latach 60. i wczesnych 70. Free jazz był jedynym powojennym stylem, na który Davis nie miał znaczącego wpływu, jednakże był później uprawiany przez niektórych muzyków występujących w zespołach Davisa. Nagrania, razem z dorobkiem koncertowym jego licznych grup, odegrały kluczową rolę w procesie akceptacji jazzu jako gatunku muzycznego o trwałej wartości. Wielu znanych jazzmanów grało w jednej z grup Davisa.
Matka Davisa, Cleota Henry Davis, chciała by ten nauczył się gry na skrzypcach – sama była zdolną pianistką bluesową, ale ukrywała to przed synem, uważając "czarną" muzykę za nie wystarczająco elegancką. W wieku dziewięciu lat Davis dostał od przyjaciela ojca swoją pierwszą trąbkę, ale poważną naukę gry zaczął dopiero mając trzynaście lat, gdy ojciec sprezentował mu nową trąbkę i zaaranżował lekcje u lokalnego trębacza, Elwooda Buchanana. Wbrew ówczesnej modzie, Buchanan podkreślał wagę gry bez użycia vibrato i Davis używał rozpoznawalnego, klarownego brzmienia podczas całej swojej późniejszej kariery.
Miles Davis jest jednym z nielicznych jazzmanów, dla których określenie geniusz jest adekwatnym odniesieniem dla artystycznego dorobku. Należał do najbardziej porywających i sugestywnych solistów w całej historii jazzu, obdarzony był niebywałą charyzmą i intuicją, dzięki którym potrafił wyławiać największe talenty do swoich zespołów i kreować – już wspólnie – nowatorskie koncepcje. Ekscentryczność i geniusz Milesa Davisa precyzyjnie wmontowana w jazz współczesny postawiła zatem artystę w pozycji wybitnego jazzmana, kompozytora, aranżera, lidera i wreszcie jazzowego symbolu.
Nie przestał regularnie występować na żywo w ostatnich latach swojego życia. W Polsce wystąpił dwukrotnie na festiwalu Jazz Jamboree – w 1983 r. oraz w 1988 r.
(źródła: http://en.wikipedia.org/wiki/Miles_Davis , http://jazzsoul.pl/2014/09/10/miles-davis-bohaterem-drugiej-czesci-serii-empik-jazz-club )
Miles Davis - "Tempus Fugit"
Dobrze, że wspominasz tę rocznicę.
Dzisiaj wjeżdża u mnie Kind of Blue – jeden z moich ulubionych albumów muzycznych Milesa z 1959 roku.