Wpis z mikrobloga

Dzień dobry wieczór. Na wstępie zaznaczę, że nie znam się na autach dobrze. Dziś dałem do mechanika Audi A3 8P 2007 1.9tdi 105hp BXE na zrobienie turbo. Plan był taki, żeby wymienić sam wirnik, zmienną geometrie, uszczelki itd. Po kilku godz zadzwonił do mnie i mówi, że ona jest w takim stanie, że nie nadaje się do regeneracji. Mówił, że w zmiennej geo. coś boshem było ucięte, jakaś cześć też była nawiercana i bez gwintu wsadzone jakieś śruby, coś takiego. Dodał, że w taki sposób była ta turbina złożona, że to cud, że to działało. Powiedział też, że zmienna geometria w ogóle nie chodziła, zacięła się. I mówi nowa turbina Garreta 1650zł, bo te tanie z allegro itd omijać. I teraz tak, byłem, obejrzałem, faktycznie nawiercane tam coś było, ten jeden "ząbek" w zmiennej geo rzeczywiście ucięty Boshem, nie wiem po co. Wirnik miał duży luz. Wieczorem jednak kumpel mój powiedział, że przecież każde turbo da się zregenerować, dajesz swoją, płacisz i dostajesz po regeneracji inną i ich nie interesuje w jakim stanie jest ta, którą od nas dostają. Mechanik jest zaufany, dobry, znam go dość długo, ma dobrą opinie wśród moich znajomych więc myślę, że nie chce mnie oszukać. A dałem do zrobienia turbo, bo był efekt sowy, gwizdanie, piszczenie, syczenie, no wszystko. I do tego delikatny spadek mocy od momentu gdy przy 3000 rpm spadła moc, która wróciła dopiero po ponownym odpaleniu auta. Po tym odcięciu mocy auto już z niskim obrotów nie wstawało tak jak wcześniej, przy przyspieszaniu DELIKATNIE przerywało, ale to nie zawsze. Tak jak wspomniałem na początku, nie znam się, więc proszę o pomoc, czy faktycznie ona może się nie nadawać do regeneracji i trzeba kupić nową.
#samochody
#mechanikasamochodowa
  • 7
@giguga: @PanMinister: te co się przytarły to już ponoć z rynku się wyautowały. Spotkałem się z teorią , że pochodziły z fabryki w polkowicach .... 1.9 tdi będę ma już 17 lat i te co zostały na rynku to muszą się trzymać.