Mam aktualnie około 2/3 letniego Lenovo 15,6" z: i3-8130U CPU @ 2.20GHz (2/4), 12GB ram, GF mx150 2gb, 256ssd Chodzi całkiem poprawnie, ale wizualnie się już zużył (nie miał lekkich warunków życia), bateria ma mniej niż 40% poj. nominalnej, raz już w nim wymieniałem cała górną klapę, gniazdo zasilania (a i tak ma luzy), odpadła literka J, no i potrafi się niekiedy tak zagrzać przy korzystaniu z gpu, że można jajka usmażyć (na szczęście gram sporadycznie).
Postanowiłem przeznaczyć go na stare lata jako serwer, niech sobie leży na szafie, prądu wiele nie zje a ciągle będzie się czuć potrzebny Szukam czegoś co go godnie zastąpi, a nie kosztuje góry pieniędzy (Jabłka z M1 odpadają, jeszcze nie jestem $programista_15k)
Za Lenovo wówczas dałem mniej niż 2,5k na jakiejś promocji, ale myślałem, żeby tym razem wziąc coś w rozmiarze ~17". Rzucił mi się w oczy HP Pavilion ale mam parę obiekcji: 1) przede wszystkim zawias pokrywy; dość często zamykam i otwieram laptopa, a nie wydaje się zbyt solidny, więc może jest ktoś kto ma doświadczenia z tego typu zawiasami i może powiedzieć jak się sprawują; 2) czy cena jest w miare adekwatna do ceny i możliwości czy przepłacę jak za węgiel? (a z drugiej strony chcę kupować coś mocniejszego od obecnego Lenovo, żeby za 3/4 lata znów mógł trafić do domowego homelabu i otrzymać drugą szansę) 3) dużo korzystam z laptopa mobilnie w samochodzie i zastanawiam się, czy wystarczy mi prądu z przetwornicy załączonej na zdjęciu.
A może macie jakiś swój typ do 5k, bo ja się zupełnie nie znam na sprzęcie (wincyj, wincyj cyferków!) #laptop #laptopy #komputery #pcmasterrace
@Nexiu: ty tę przetwornicę masz wpiętą bezpośrednio do aku, przez bezpiecznik min 40A? xD nie wiem na ile poprawne są dane na nim, ale większość współczesnych laptopów zużywa sporo poniżej 100W prądu.
@Nexiu: generalnie to najtansza seria gamingowa od HP, za duzo bym sie po niej nie spodziewał, jak chcesz korzystac mobilnie i mało grasz to potrzebujesz w ogole sprzet do grania?