Wpis z mikrobloga

Mirasy, tak się teraz zastanawiam, czy poprawnie zmieniam biegi w swoim moto. Generalnie jeśli chodzi o redukcję, to z międzygazem biegi zmieniają się idealnie. Jeśli chodzi o pójście w górę, to już tutaj mam problem. Staram się wywrzeć lekki nacisk na dźwignię i w momencie gdy posiadam tak 4k obrotów, to wciskam dynamicznie sprzęgło i odejmuję całkowicie gaz. Mimo wykonywania takiej czynności, praktycznie za każdym razem słyszę charakterystyczny dźwięk "stuknięcia" z skrzyni biegów. Brzmi podobnie, gdy wbija się jedynkę. Co robię źle?
#motocykle #motoryzacja
  • 7
  • Odpowiedz
@mariobit:

Co robię źle?

Używasz sprzęgła ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak już chcesz zmienić do góry to tak jak napisałeś:

wywrzeć lekki nacisk na dźwignię i w momencie gdy

... to już zrobisz to odejmij lekko gazu cały czas wciskając stopą i potem od razu dodaj.
Jak wyczujesz to potem zgrasz się z moto i będziesz to naparzał jak rasowy quickshifter.

No i trochę wyżej kręć w
  • Odpowiedz
@FFireBlade954:

nacisk>gaz>sprzeglo

Trochę nie do końca bo jak zamknie gaz przed rozpięciem to tylko wyhamuje niepotrzebnie.

@mariobit: dobrze robisz ale stuknięcie oznacza źle zgranie obrotów. Może niepotrzebnie odejmujesz cały gaz i wystarczy przymknąć. Ciężko powiedzieć bo to trzeba wyczuć na podstawie przełożeń, jak silnik wytraca swoją prędkość itp.
  • Odpowiedz
@mariobit: #!$%@?. nigdy tego nie rozkminialem w takich detalach, ale wydaje mi sie, ze nie ma koniecznosci calkowitego zamykania gazu. wystarczy w tym samym momencie lekko wcisnac sprzeglo, zmienic bieg i lekko odjac gazu i hej. po prostu jezdzic i nie rozbieraj tego na czynniki pierwsze. wyczujesz maszyne z biegiem czasu.
  • Odpowiedz
@mariobit: w górę nie używaj sprzęgła. Tak jak wyżej Ci już pisali: nacisk na dźwignie i resztę robisz manetką gazu odejmując dynamicznie gaz aż bieg wejdzie.
  • Odpowiedz