Wpis z mikrobloga

Mclaren MP4/5b w prototypowej wersji, w której został zastosowany tzw. wysoki nos. Został on przetestowany na Monzy 03.08.1990 przez Senne.

Mclaren chcą zdobyć przewagę nad Ferrari w drugiej części sezonu szukał nowych rozwiązań, jednym z pomysłów było rozwinięcie projektu Tyrrella z poprzedniego sezonu, kiedy to brytyjski zespół zastosował wysoki nos, aby po części obejść zbanowany zakaz uzyskiwania efektu przyziemnego. Zdjęcie Tyrrella 019
Mclaren w przeciwieństwie do Tyrrella nie zastosował podwójnego żłobkowanego nosa, który podniósł spoilery, lecz podniósł same spojlery do tego samego poziomu co nos, z bocznymi prowadnicami schodzącymi w dół.

Same testy przebiegły nawet w porządku, najlepszy czas Senny z nowym nosem dałby mu 3 pole, w wyścigu, który został rozegrany miesiąc później w tym samym miejscu. Lecz na dłuższych przejazdach pojawił się problem, gdyż konstrukcja nowego nosa pod wpływem oporów powietrza nie wytrzymywała i nos prawie został złamany. Po naprawach Senna dalej testował nowe rozwiązanie, lecz ostatecznie zarówno on jak i zespół nie był z niego zadowolony. Senna uważał rozwiązanie za niebezpieczne, ponieważ przednia część auta nie przylgnęła do podłoża, przez co tracił kontrolę.

Testy były kontynuowane jeszcze następnego dnia, lecz ostatecznie nowa koncepcja została porzucona, gdyż zespół zauważył że nie wystarczy jedynie podnieść przedni nos, aby uzyskać pożądany efekt zespół musiałby przeprojektować cały samochód od nowa, na co nie było już czasu w tym sezonie.

Ten nos jest o tyle ciekawy, że Mclaren z nim wygląda na dużo starszy samochód niż w rzeczywistości.

#f1 #randomf1shit
Pobierz
źródło: comment_1661972260BC4HOi85W6tffxvSFIlr7R.jpg
  • 3