Ale ministerstwo namieszało ze zmianami XD Zamienili wszędzie w przepisach szczegółowych słowo "chodnik" na "droga dla pieszych". Dla chodnika wprowadzili wyłączność dla pieszych. Napisali, że chodnik jest częścią drogi dla pieszych, ale brak informacji, co jeszcze ma wchodzić w te drogę. Dodali obrazki, na których widać pas buforowy, ale są dwa problemy: w przeciętnym mieście takiego pasa buforowego między jezdnią i chodnikiem nie ma XD a drugi to taki, że nie dali w Art. 2. PoRD definicji pasa buforowego!
Ministerstwo kłamie w swoim komunikacie o dementowaniu plotek, bo zmienia się wszystko. Wolno parkować na dotychczasowych przepisach szczegółowych na drodze dla pieszych, ale nie na chodniku!
Dodatkowo rowerzyści i hulajnogiści także mają zmienione przepisy szczegółowe. Mogą poruszać się po drodze dla pieszych, ale również nie na chodniku! Tutaj się pojawia największy bubel całych zmian: nie zdefiniowano pasa buforowego, nie wprowadzono przepisów przejściowych i zdecydowana większość infrastruktury drogowego w tym podłym państwie ma po prostu sam chodnik.
Dodatkowo ministerstwo cały czas kłamało, że nie wolno poruszać się hulajnogą elektryczną na jezdni drogi powyżej 30 km/h. Biegli sądowi wypowiadali się w tej sprawie, policja, a ministerstwo swoje. Wprowadzili niestety z nowymi przepisami zakaz poruszania się hulajnogą elektryczną po jezdni drogi powyżej 30 km/h. Finalnie hulajnogą nie wolno poruszać się po chodniku, nie wolno jechać jezdnią (chyba, że ograniczenie do 30 km/h), więc zostaje infrastruktura rowerowa. Zabijanie elektromobilności...
Jestem świeżo po przeczytaniu całych 29 stron dziennika ustaw poz. 1768, więc jeśli ktoś ma pytania to zapraszam.
@GaiusBaltar: "chodnik – część drogi dla pieszych przeznaczoną wyłącznie do ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch"
Można na drodze dla pieszych, z chodnikiem włącznie.
@megawatt: no to jest kolejna interpretacja XD Która niejako jest spójna z moją. Brak po prostu definicji pasa buforowego! Bo przepis wskazuje, że można zaparkować na DRODZE DLA PIESZYCH jeśli chodnik ma co najmniej 1,5 metra. A w którym miejscu rozpoznać, że jest chodnik, a w którym pas buforowy jeśli ma jego jego definicji?
@Nie_znany: tym, że chodnik będzie składową drogi dla pieszych. Chodnik będzie wyłącznie dla użytku pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagające ruch. Natomiast droga dla pieszych "część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch oraz pełnienia innych funkcji, w szczególności zatrzymania lub postoju pojazdów".
której przeznaczenie dla pieszych jest oczywiste."
@GastroAndrzej: ugh, i znowu, zamiast raz a porządnie, to po chuju i otwarte do interpretacji. Chodnik wzdłuż krajówki jest oczywistym przeznaczeniem dla pieszych, bo obok idzie krajówka, czy mogę tam zaparkować, bo przechodzi tam kilkunastu pieszych dziennie? A w mieście, gdzie ruch większy, ale i pieszych setki razy więcej? ja p------ę banda jełopów (╯°□°)╯︵┻━┻
@GastroAndrzej: o tak, nie ma to jak hulajnoga elektryczna na jezdni, która przejeżdża przez tory tramwajowe w poprzek, gdy jest mokro i można takiego delikwenta przypadkiem najechać, gdy koło mu się zablokuje.
Jak dla mnie to mogliby zmienić prawo dla rowerow, że elektryczne wspomaganie lub napęd elektryczny do 30km/h.
Ministerstwo kłamie w swoim komunikacie o dementowaniu plotek, bo zmienia się wszystko. Wolno parkować na dotychczasowych przepisach szczegółowych na drodze dla pieszych, ale nie na chodniku!
Dodatkowo rowerzyści i hulajnogiści także mają zmienione przepisy szczegółowe. Mogą poruszać się po drodze dla pieszych, ale również nie na chodniku!
Tutaj się pojawia największy bubel całych zmian: nie zdefiniowano pasa buforowego, nie wprowadzono przepisów przejściowych i zdecydowana większość infrastruktury drogowego w tym podłym państwie ma po prostu sam chodnik.
Dodatkowo ministerstwo cały czas kłamało, że nie wolno poruszać się hulajnogą elektryczną na jezdni drogi powyżej 30 km/h. Biegli sądowi wypowiadali się w tej sprawie, policja, a ministerstwo swoje. Wprowadzili niestety z nowymi przepisami zakaz poruszania się hulajnogą elektryczną po jezdni drogi powyżej 30 km/h. Finalnie hulajnogą nie wolno poruszać się po chodniku, nie wolno jechać jezdnią (chyba, że ograniczenie do 30 km/h), więc zostaje infrastruktura rowerowa. Zabijanie elektromobilności...
Jestem świeżo po przeczytaniu całych 29 stron dziennika ustaw poz. 1768, więc jeśli ktoś ma pytania to zapraszam.
PS. Portal brd24.pl ma rację, ministerstwo znów robi niestety fikołki, jak przy poprzedniej nowelizacji z hulajnogami. Dlatego śmieszą mnie wykopowicze pod tym wpisem https://www.wykop.pl/link/6793231/tak-sie-zachowuje-pracownik-tvp-stop-cham-warszawa/, bo łapią podłą rządową propagandę jak moja babcia podczas oglądania TVPiS.
Niestety tak wygląda aktualnie prawodawstwo w Polsce, dyletanci u władzy, którzy piszą przepisy na kolanie.
#prawojazdy #polskiedrogi #hulajnogaelektryczna #uto #prawo
Można na drodze dla pieszych, z chodnikiem włącznie.
kolega jest prawnikiem?
Natomiast droga dla pieszych "część drogi przeznaczoną do ruchu pieszych i osób poruszających się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch oraz pełnienia innych funkcji, w szczególności zatrzymania lub postoju pojazdów".
A skąd ogarnąć, gdzie chodnik a gdzie pas buforowy? XD pozdro.
@GastroAndrzej: ugh, i znowu, zamiast raz a porządnie, to po chuju i otwarte do interpretacji. Chodnik wzdłuż krajówki jest oczywistym przeznaczeniem dla pieszych, bo obok idzie krajówka, czy mogę tam zaparkować, bo przechodzi tam kilkunastu pieszych dziennie? A w mieście, gdzie ruch większy, ale i pieszych setki razy więcej? ja p------ę banda jełopów (╯°□°)╯︵ ┻━┻
Jak dla mnie to mogliby zmienić prawo dla rowerow, że elektryczne wspomaganie lub napęd elektryczny do 30km/h.
Mógłbyś zacytować odpowiedni fragment? Albo chociaż podesłać linka?
źródło: comment_1661619578oro2RGeiiPrBLkfyS31Mvs.jpg
PobierzPoRD nowelizuje sie zgodnie z ponizszym zapisem
"b) w ust. 3 po pkt 2 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 3 w brzmieniu
„3) jazdy po jezdni, z wyjątkiem