Wpis z mikrobloga

Czy ta wiadomość jest napisana poprawnie? Czy dla zdania "Jestem chłopakiem Dulce" lepiej jest użyć vriendje, czy vriend?
Goede morgen. Ik ben de vriendje Dulce. Zij heeft mij alle informatie gegeven over het huren van
kamer. Bel me op of stuur me een bericht wanneer de kamer beschikbaar is, dan spreken we af dat we het contract ondertekenen. Nog een prettige dag.
#holenderski #holandia
  • 8
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@notavailable: goedemorgen. Ik ben partner van dulce. Zij heeft alles informatie over huren doorgegeven aan mee. Graag mee informeren als kamer beschikbaar wordt dan kunnen we contract handteken. Met de groeten uit brabant, kut!
Zalezy od kontekstu, ale z reguły w "de vriend" chodzi o konkretnego partnera, a "een vriend" to zawsze znajomy/przyjaciel. "De vriendje" to błąd. Zdrobnienia zawsze z "het". Może być het vriendje, ale to już oznacza kompana lub wręcz pogardliwie "koleżkę"
@notavailable Goedemorgen, ik ben een vriend van Dulce. Zij heeft me al alle informatie doorgegeven met betrekking tot de huur van de kamer. Bel me alsjeblieft of stuur me een bericht als de kamer beschikbaar zal zijn, dan kunnen we afspreken om het contract te tekenen. Met vriendelijke groet, NOTAVAILABLE.