Wpis z mikrobloga

@invit: to jest gra sci-fi, absolutnie nie ma związku z rzeczywistością 2WŚ. Wszystko jest uproszczone i ucukierkowane, by ułatwić niedzielnym graczom zabawę. To nie zarzut, a stwierdzenie faktu, bo by nie było - zapłaciłem w życiu już tysiącami godzin w HoI, HoI2 i HoI3, już nie mam sił by ponownie podjąć taki wysilek. :D

Ale są rzeczy, które denerwują - np. lotnictwo jest wybitnie zwalone: nowe modele samolotów potrafiły kompletnie zdeklasować
@twisterro: oczywiście że tak. Jest to tylko gra która z pośród wszystkich gier przynajmniej stara się jakoś to odwzorować. Bardzo mi się podoba że rozgrywka przebiega na wielu płaszczyznach. Niektóre są bardziej interesujące niż inne, ale nie szukam dziiury w całym. Wielbię PDX za tworzenie takich tytułów. Można na nich narzekać ale są najlepsi.
@mexican-compadre_: kilkanaście. Wcześniej grałem w tą grę tak jak mówili ludzie na wykopie: tworzysz armię o rozpietości 20 z artą i #!$%@? cały świat. Wtedy ta gra była dla mnie nudna. Dopiero jak zacząłem się bawić w różne templaty czy budowanie ciekawej floty (a nie subramines tylko) to gra zrobiła się zaskakująco ciekawa.
lotnictwo jest wybitnie zwalone: nowe modele samolotów potrafiły kompletnie zdeklasować poprzednie, a w HoI4 odrzutowiec może być spokojnie zestrzelony przez kilkadziesiąt Me109.


@twisterro: Nieznam się na lotnictwie, ale to chyba nic niezwykłego? Stare polskie lotnictwo potrafiło zadać jakieś straty nowoczesnemu niemieckiemu lotnictwu podczas września.
@Grewest: No tak, jasne ze „jakies” były, ale w 39 mowa o samolotach nieco słabszych, ale o zbliżonej klasie. HoI4 traktuje natomiast lotnictwo bardziej jak numerki w excelu - 1000 starych bf109 nie wywalczy przewagi w obszarze gdzie polują me262, bo zwyczajnie ich nie dogonią i nie zobaczą.
@twisterro: Ja mam nadzieję, że w nowym DLC lotnictwo będzie ogarnięte, choć pewnie będzie jak z czołgami. Będzie się robić dwa modele samolotów ze stworzonego przez społeczność wzoru, bo reszta będzie #!$%@? albo w ogóle odpuści się ten aspekt ze względu na koszt.

Też nawet teraz mnie #!$%@?, że mając załóżmy 1000 dopakowanych odrzutowców ponoszę ogromne straty w walce z jakimiś gównami z 36 roku produkowanymi masowo przez AI typu Swordfish
@Masterpolska94: Niekoniecznie oszukuje - po prostu system walki powietrznej bazuje na statystyce. Quantity over quality, AI buduje od #!$%@? taniego sprzętu i potem masz takie obrazki, ze Niemcy mają w obszarze powietrznym 5k samolotów w misjach - statystyka ma w dupie, że Twoje są lepsze, ważne się numerki zgadzają i Twoje odrzutowce "statystycznie" spadają jak kaczki. A przy produkcji 30MF na jakieś tam modele fighterów z 40 oni są w stanie