Wpis z mikrobloga

Potrzebuje porady rowerowej. Posiadam na swoim wiekowym już rowerku do ciężkiego XC pełen osprzęt Alivio (kaseta, łańcuch, przerzutki przód + tył oraz klamkomanetki). Jakiś czas temu wymieniłem pancerze, linki oraz wyczyściłem całą przerzutkę tylną. Kaseta oraz łańcuch do wymiany. Głównym pytaniem jest czy wymienić sam łańcuch oraz kasetę i śmigać dalej na ustawieniu 3x8 czy zainwestować w używane slx albo deore xt na 10 rzędów i wymienić resztę osprzętu. Obecnie moje trasy są mieszane raz 30 km po górkach jakiś singielkach a raz po 60/70 szutrów / ścieżek rowerowych.
Czy jest duża różnica z przełożeniu 3x10 albo nawet 2x10 a 3x8. Nie mam wielkiego parcia na wymianę na 3x10 tylko czy to bardzo poprawia jakość oraz komfort jazdy jak chociażby wymiana klasy z Alivio na jakieś Deore albo nawet ciut wyżej. #rower #poradyrowerowe #hobby
  • 7
@BronislawCzevak: zasadnicza odpowiedź to "to zależy" . Przede wszystkim od tego czy jesteś zadowolony z obecnego zestawu. Jeżeli nie masz oczywistych problemów typu spadanie łańcucha podczas zmiany przełożeń, czy od wertepów, to możesz sobie jeździć na tym co masz, bo nawet byś nie zauważył specjalnej różnicy.

No chyba, że masz za dużo pieniędzy i nie masz co z nimi zrobić - wtedy zmieniaj. Trochę przyjemniej się jeździ, ale nie jest to
@ujdzie: Z tyłu głowy miałem wrażenie, że taka odpowiedź padnie. Czasami lepiej usłyszeć to od kogoś. Jedyny problem jaki mam to, że nieidealnie wyregulowałem tylną przerzutkę. Kaseta ma x k km dlatego najbardziej chce ją wymienić i od razu łańcuch. Dobrze wiedzieć, że nowe napędy już nie są tak pancerne jak kiedyś. Moja ta konfiguracja ma z dobre 12 lat i jakoś bez zarzutów, że się coś zacina, czy szwankuje. Niby
@BronislawCzevak: nowe napędy to większe wymagania odnośnie precyzji i wagi, stąd to nie wytrzymuje próby czasu. Ale to i tak się sprowadza do kwestii kasy - jak masz wolną kasę do wpakowania to dlaczego nie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@BronislawCzevak: to w pierwszej kolejności zrob porządek z amorem bo tu faktycznie poczujesz różnice.
Co do napędu to największy plus tych nowszych to sprzęgło, które znacznie piprawia naciąg łańcucha. Przez to jest znacznie mniejszy problem ze spadaniem lancucha, szczególnie przy napędach 1x i nie obija się tak jak jeździsz po weteplach.
@melba: A brałem pod uwagę rozwiązanie np. 1x10 bo przedniej przerzutki praktycznie nie używam. Co do tego sprzęgła to nie wiedziałem, że są takie bajery. Nawet jeśli przebudowanie na używanych częściach wyniesie 600 zł np. sprawi, że będzie to jeździć ciut lepiej wole wydać to na cos innego. Patrzę tez z kwestii czasu. Rower ma ponad 12 lat. Rama cała, wszystko chodzi dobrze stąd wahanie czy podniesie klasy osprzętu dużo da.