Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody

Cześć, mam samochód opel insignia 2011 rok, w samochodzie miałem problem gdzie w układzie chłodzenia mieszała się woda z olejem. Została najpierw wymieniona chlodniczka oleju. Następnie zrobiona uszczelka pod głowica. Niestety nadal ubywa oleju z silnika a w zbiorniku robi się kawa z mlekiem. Czy to wina mechaników ? A może problem tkwi w innym miejscu jeszcze ?
  • 23
@ShandzT: w moim samochodzie był problem z pękniętym blokiem silnika prawdopodobnie, wszystko było robione po 2 razy a i tak po kilku tysiącach zaczynał walić olej do płynu.
@aovv: wymienił mi wczoraj mechanik 9 uszczelek w chlodniczce oleju… będę kontrolował. Układ jest zasyfiony bo kilka miesiecy było jezdzone z takim syfem może faktycznie to się wypłukuje ?
@ShandzT nie znam się na oplach, moja rada mogła dotyczyć każdego auta z takimi objawami, skoro jest wykluczona to pozostaje ci polegać na mechaniku, ew. Forach opla. Od siebie dodam, że dla mnie opel się skończył na omedze i astrze 2 , potem już jest coraz gorzej z awaryjniscią i trwałością ich konstrukcji. Polecam japońca na następne auto ()
@albcag: tez to słyszałem, każdy jeden mówi ze to chlodniczka oleju. Wymienione mam a nadal co jakiś czas muszę czyścić zbiornik. Czy to kwestia tego, ze układ jest tak tym #!$%@? ?
@ShandzT: u mojego taty było to samo - ten sam silnik A18XER 140 KM. W trakcie oględzin auta przed zakupem w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego były oznaki "rosołu", czyli takie tłuste oczka/plamy. Test na obecność CO2 w płynie chłodniczym w ASO Opla wyszedł negatywny, główne węże od płynu chłodzącego nie były "napęczniałe" ani twarde, więc auto zostało zakupione. Zostały wymienione wszystkie uszczelki chłodniczki oleju w ASO, a układ wypłukaliśmy we własnym