Wpis z mikrobloga

Miruny z tagu #motocykle może będziecie w stanie coś pomóc, podpowiedzieć.
Mam Yamahę XVS 650 rocznik 98, wersja Custom, najechane 53 tys. km. Jest ze mną od dwóch lat, kupiona z zamiarem zrobienia z niej bobbera. Lubię ten motocykl, nawet w oryginalnej górze prezentuje się fajnie. Niestety z tylnego cylindra sączy się olej, byłem na corocznej inspekcji w serwisie Yamahy, diagnoza: uszczelka pod głowicą. Mechanik w ASO wprost odradził mi robienie tego u nich ze względu na wysokie koszty.

Moje pytania do Was - czy ktoś z Was bawił się w wymianę UPG w podobnym silniku? Jak wysokie mogą być koszty takiej zabawy? Czy lepiej byłoby opylić motocykl i pozbyć się problemu?

Ta ostatnia opcja jest dla mnie dość bolesna, bo serio lubię ten motocykl, poza tym wyciekiem jest w bardzo dobrym stanie technicznym, no ale jeśli mam się pakować w koszty, które pozwoliłyby na inną maszynę, to chyba nie będzie wyjścia. Co myślicie?
  • 5
@na_marginesie: nie słyszałem jeszcze o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą w dragu, ale za to regularnie się zużywają oringi pokrywy zaworów i tam wiecznie się poci. Czy moto spala faktycznie olej? Bo jak uszczelkę pod głowicą wydmuchało, to część oleju będzie się spalać. Z rury szczególnie po odpaleniu będzie nieco dymiło. Musi spalać, bo tłok w cyklu będzie zaciągał olej do środka tak jak przy sprężaniu i wydechu #!$%@? nieco oleju na
@eloar: Oringi były wymieniane w zeszłym roku przy inspekcji. Franca pali olej w tym cylindrze, widać to tuż po odpaleniu motocykla, po rozgrzaniu już tak nie dymi, więc to na pewno uszczelka pod głowicą.

Pocieszyłeś mnie, pozostaje mi znaleźć ogarniętego mechanika i ratować silnik, bo moto daje mi dużą frajdę z jazdy i zawsze marzyłem o Dragu. Mam sporo planów, jeśli chodzi o modyfikacje wizualne tego motocykla, chciałbym, żeby miał u