Wpis z mikrobloga

2 pytania od amatora motoryzacji

1. Mówi sie o niezawodności toyot, że niby to jest mit, spowodowany tym że są gorsze wyposażeniowo od np. Vagów. Prawda to?

2. A nawet jeśli nie są, to czy wnętrza w vagach, są tak dużo lepsze że przedkłada sie to na awaryjność niemców? Bo jest też ten drugi mit, że niemieckie częściej sie psują.

#motoryzacja
  • 12
  • Odpowiedz
@Marek_Rekus: nie ma drastycznej różnicy w awaryjnosci. Kwestia komfortu, dla mnie vw bardziej wygodne i intuicyjne ale nie każdy tak uważa, przejedź się kilkadziesiąt km jednym i drugim, wtedy wybierzesz
  • Odpowiedz
@Marek_Rekus: tak naprawde to zadbane samochody sie nie psuja. mechanika dobrze utrzymana (filtry, smar, regulacja - bolaczka japoncow - toleruja pod maska prawie wszystko) wytrzyma. elektronika pusci tylko jesli dopadnie ja korozja (bolaczka vagow - #!$%@? uszczelki, kiepske spasowanie karoserii). jak bedziesz patrzyl od nowosci nawet tylko raz w miesiacu na ogolny stan i robil wszystko na biezaco to chocbys kupil mazde, nie zardzewieje. kwestia jak duzo uwagi chesz wkladac w
  • Odpowiedz
@Marek_Rekus:
1. Są bardziej bezawaryjne- to prawda, części wyższej jakości, krótsze interwały wymian płynów i elementów. Ale fakt, można by tu powiedzieć ze to przez wykorzystywanie starych i sprawdzonych już rozwiązań i części- nowinki wchodzą zdecydowanie dużo później od vw.

2. Czy ja wiem- w audi być może tak, im nowsze vagi cywilne tym szczerze gorsze wnętrza jakościowo(może tylko octavia jakoś trzyma poziom względem poprzedniej generacji). Tak jest w golfie, Leonie.
  • Odpowiedz
@sztefen_muller: :D Gratulacje, wybrałeś tą jedyną rzecz, w której Toyota przodowała. Połączenie archaicznych wolnossaków(ale ciągle ciągnietych za uszy i udoskonalanych) z baterią trakcyjną i skrzynią eCVT- na którą narzekania skończyły się dopiero w okolicach 2020 roku i nowej generacji hybryd. A jak nie miałes hybrydy- bo nie było w niektórych modelach, to miałeś do wyboru kalsyczne 1.6 lub 1.8- bez mocy i elastyczności. Podczas gdy konkurencja dawno już stosowała silniki uturbione,
  • Odpowiedz
tak naprawde to zadbane samochody sie nie psuja.


@dziekujemyzapraszamyponownie: powiedz to mojemu Golfowi VII (miałem go 2 lata od nowości, o samochody dbam), który od samego początku wpierdzielał olej i wodę (jako jeden z dwóch takich samochodów które miałem, tym drugim była 20-letnia fiesta 1.1), co 5-10kkm sypała się zbieżność, regularnie pojawiały się błedy tempomatu, ot tak sobie, a do tego zdarzało się, że w czasie jazdy cała deska rozdzielcza po
  • Odpowiedz
@Jellycrusher: Ty uważasz bo zaraz jakis psychofan toyoty sie pojawi. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Raz mnie taki napadł gdy napisałem to samo i mnie potem prześladował przez jakis czas. Nic do jego tępego łba nie dochodził, a koronnym argumentem było to ze skoro rav4 jest dobre (podobno) to nie mozemy mowic ze toyota jako marka jest słaba xD

Mnie rozwala ergonomia najbardziej. Guziki od trybów jazdy pochowany
  • Odpowiedz