Wpis z mikrobloga

@merqn: Pytanie, że 10 się może kłócić o to i każdy z nich może mieć rację. C# zawsze na propsie, Java i wszystko co może się przydać w technologiach mobilnych. Ale prawda jest taka, że jak będziesz naprawdę dobry w jakimś języku to jaki by to nie był będzie warto.
  • Odpowiedz
@merqn: ABAP.

A tak na poważnie - najlepiej znać kilka języków. W pracy dewelopera nie jest tak bardzo istotne, jaki język znasz (ważne, żebyś coś znał), ile umiejętność rozwiązywania problemów. Jak jesteś dobry i szybko się uczysz, to będziesz zarabiał więcej niezależnie od języka, którym aktualnie w projekcie operujesz.
  • Odpowiedz
@merqn: Ja gdybym miał zaczynać od początku to na jeden z dwóch sposobów:

- żeby zrozumieć programowanie solidnie: c, assembler, java, ruby .. w tej kolejności

- żeby zrozumieć co to jest programowanie na początku: ruby lub python, potem coś niżejpoziomowego
  • Odpowiedz
@merqn: ja nie jestem programistą, więc niewiele Ci poradzę, ALE. Miałem krótki epizod że uczyłem się jakichś podstaw podstaw programowania i zacząłem właśnie od C++ i tak na dobrą sprawę jeśli opanujesz jeden język bardzo dobrze, to nauka innych będzie już łatwizną bo jest między nimi dużo podobieństw.
  • Odpowiedz
@merqn: Zacznij od C++, jak go ogarniesz, ogarniesz większość współcześnie używanych języków (niektórzy powiedzą, że lepiej zacząć od C, ale wg mnie przy nauce C++ poznasz w dużym stopniu również C).
  • Odpowiedz
@archlinuxuser: Szanuję Twoją opinię. Mówię z własnego doświadczenia, znam wiele języków programowania, a zaczynałem właśnie od C++. Gdybym miał zaczynać jeszcze raz, to zrobiłbym to samo.
  • Odpowiedz
@merqn: Jeszcze jakiś czas temu sam poleciłbym C++, ale obecnie to zdecydowanie C# i platformę Visual Studio (można wersję express za darmo pobrać). Ale pamiętaj, jak znasz choć jeden język to reszta jest właściwie taka sama, różni się składnią. Ważne jest się orientować w technologiach i frameworkach.
  • Odpowiedz