Wpis z mikrobloga

To zdjęcie zostało wykonane na wysokości prawie 15 km nad Morzem Irlandzkim w kwietniu 1985 roku.
Chodzi o naddźwiękowy samolot komercyjny Concorde lecący z prędkością Mach 2, czyli 2 razy większą od prędkości dźwięku lub około 2172 km/h.
Zdjęcie wykonał pilot z British Royal Air Force lecąc Panavia Tornado towarzysząc mu przez 4 minuty z równą prędkością, a następnie wykonał zdjęcie, do dziś będące jedynym zdjęciem Concorde'a lecącego z taką prędkością. Z reguły myśliwce mogą lecieć z taką prędkością przez parę minut (czas przegrzewania się zależny od wielu czynników), gdzie Concorde mógł tak godzinami.

U góry świeci słońce, a na tej wysokości niebo przyjmuje już ciemniejszą tonację nawet w środku dnia, ze względu na malejącą gęstość powietrza. Nawet krzywiznę Ziemi można w tym momencie docenić.

#ciekawostki #lotnictwo #fotografia
Nooser - To zdjęcie zostało wykonane na wysokości prawie 15 km nad Morzem Irlandzkim ...

źródło: comment_1660212388pHvqqBd8KGmum7gd0MLoKP.jpg

Pobierz
  • 45
  • Odpowiedz
Z reguły myśliwce mogą lecieć z taką prędkością przez parę minut (czas przegrzewania się zależny od wielu czynników), gdzie Concorde mógł tak godzinami.


@Nooser: Nigdy o tym nie pomyśłałem... A dlaczego concorde mógł to znosić, podczas gdy tamte nie? Nie opłacało się podobnego rozwiązania wdrożyć i w myśliwcach?
  • Odpowiedz
należy porównać pojemność zbiornika myśliwca z tym w concordzie


@Tynka02: Zainteresował mnie bardziej ten "czas przegrzewania", o którym pisał @Nooser

Brzmi jakby chodzilo o coś związanego z wytrzymałością materiałów/konstrukcji
  • Odpowiedz
@namrab: Litości, nie nazywaj mnie płaskoziemcą bo gardzę wszelką szurią. Nie ma takiej opcji by na orbicie 400km była widoczna tak mocna krzywizna Ziemi. Tym bardziej zeby była zauważalna z marnych 18km. Co nie zmienia faktu ze Ziemia jest okrągła, ISS istnieje, człowiek wylądował na Księżycu a płaskoziemcy i antyszczepy to idioci.

Tu tez sa prawie proste elementy stacji a chyba mi nie powiesz że Ziemia z 400km tak wygląda?
J.....r - @namrab: Litości, nie nazywaj mnie płaskoziemcą bo gardzę wszelką szurią. N...

źródło: comment_1660243440IKrw79pgyM9d3IlsfpFoX3.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Nooser: Niestety Concored żarł za dużo paliwa i mógł latać z prędkością naddźwiękową tylko nad oceanem (hałas przy przekraczaniu 1 Mach).

Dla mnie znacznie więcej sensu miałoby zracjonalizowanie odprawy bagażowej, żeby nie było trzeba pojawiać się na lotnisku 2h przed odlotem oraz usprawnienie rozładowania samolotu, żeby nie było trzeba spędzić kolejnej godziny czekając na bagaż.
  • Odpowiedz
@Nooser: przypomnę tylko, że w Concordzie była tylko jedna klasa "pierwsza", na pokładzie, który pomieścił ok. 120 osób, serwowano kawior i szampany, za niebagatelną cenę przelotu Europa - USA 40-80 000 zł!
W dodatku ze względu na hałas, mógł startować i ładować tylko w Paryżu, Londynie, nowym Jorku, Waszyngtonie i Miami.
I tak długo utrzymał się na rynku.
  • Odpowiedz