Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Xardin: a co jest nie tak z budynkami i handlem?

@cor1sto: wydaje się, w tym jest klucz. Victoria 2 była skomplikowana nie tylko przez same mechaniki, ale też przez niedostępność UI. Vic3 ma równie dużo mechanik różnych, a nawet więcej, ale są lepiej opisane, uporządkowane, dostępne.
  • Odpowiedz
@Diamond-kun: wszystko? handel jest manualny a w budynkach budujesz pojedyńcze farmy i ręcznie zmieniasz metody produkcji, chyba oszczędziłeś sobie grania w wyciek ( ͡° ͜ʖ ͡°). Nie mówię już nawet o spłaszczeniu mechanik wiążących się z budynkami jak np nauka nawet względem vic2.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Xardin: ostatnio OPB robił filmik o handlu, i generalnie dodali automatyzacje, w wycieku to zwyczajnie nie działało, więc to żaden wyznacznik. Co do zmian metod produkcji, to przecież mogłeś sobie zmienić masowo dla wszystkich farm, albo z zbiorczej listy.
Akurat mechaniki budynków są dużo bardziej rozbudowane niż w vic2, dobrze zrobili że niemalże wszystko co się dzieje wymaga pracowników i zasobów.
Co do nauki, to się mogę zgodzić, że drzewko
  • Odpowiedz
@Diamond-kun: Ze stellaris już za dużo zerznęli, manualna zmiana metod produkcji jest kretyńska choćby dlatego ze nie zawsze się opłacają i trzeba pilnowac dostępności środków dla nich, czyli efektywnie to siedzenie non stop i sprawdzanie czy już można. Sam system uniwersytetów to krok wstecz. Już nie mówię nawet o tym że mamy prawo oczekiwać jakiegoś kretywnego systemu oddziaływania na ekonomie, a my #!$%@? farmy budujemy. to jest ochydne. to już
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Xardin: a jak inaczej byś chciał zrobić z tymi production method? Automatyczne zmienianie? Mogło by być spoko prawda.

Nie rozumiem natomiast co jest nie tak z budowaniem farm. Przecież agrokultura była podstawą każdej ekonomi wtedy, i również była niesamowicie ważnym elementem rewolucji przemysłowej.
Przeciez mamy jak najbardziej wpływ na ekonomię, bah, to my całą ekonomię kreujemy, od 0 w wielu przypadkach. W żadnej innej grze nie ma tak zaawansowanej symulacji
  • Odpowiedz
@Xardin: myślę, że warto trochę odpuścić krytykę budowaną na podstawie lewej bety sprzed kilku miesięcy. :)

Część rzeczy jeszcze nie działa, część będzie zoptymalizowana, a część prawdopodobnie poprawiona po pierwszym większym paczu. Natomiast patrząc po devdiary i chociażby komentarzach nt. tego wycieku, jest szansa, że będzie nieźle (na pewno jak na pdx xD).
  • Odpowiedz
@Diamond-kun:

Nie rozumiem natomiast co jest nie tak z budowaniem farm. Przecież agrokultura była podstawą każdej ekonomi wtedy, i również była niesamowicie ważnym elementem rewolucji przemysłowej.


Ale nie reczne, można by na przykład dodać szereg działan, i oddziaływać zmianami prawa, dopłatami do maszyn, rozdawaniem ziemii czymkolwiek. Mogłoby to zalezec od siły chłopów i landlordówi to powinno się zawsze samo robic, robienie manualne farm rodem z najpodlejszego 4X to rozwiązanie po prostu
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@Xardin:

Ale nie reczne, można by na przykład dodać szereg działan, i oddziaływać zmianami prawa, dopłatami do maszyn, rozdawaniem ziemii czymkolwiek. Mogłoby to zalezec od siły chłopów i landlordówi to powinno się zawsze samo robic, robienie manualne farm rodem z najpodlejszego 4X to rozwiązanie po prostu obrzydliwe.


Oczywiście że mogoli wszystko zautomatyzować, zupełnie jak w EU4, gdzie klikasz w zwiększenie deva i jest żarcie, ale nie o to chodzi w Victorii. Zmiana metody produkcji może być traktowana jako dopłaty na maszyny.
Troche chyba zapominasz kim grasz w Victorii. Nie grasz tam jako władca państwa, lub rząd, a jako "duch" narodu. Dlatego np to ty kierujesz co budują kapitalsici w wolnym kapitaliźmie. Rzeczy typu zmiana metody produkcji jest czymś bardzo abstrakcyjnym, a nie zwykłym wysłaniem 1000 traktorów na wieś. Zgodnie z tym co pisali, zmiana metody nie będzie działać natychmiast, a będzie miała czas w którym powoli efekty
  • Odpowiedz
Oczywiście że mogoli wszystko zautomatyzować, zupełnie jak w EU4, gdzie klikasz w zwiększenie deva i jest żarcie, ale nie o to chodzi w Victorii. Zmiana metody produkcji może być traktowana jako dopłaty na maszyny.


@Diamond-kun: nie zrouzmiałeś co mam na myśli.

Nie grasz tam jako władca państwa, lub rząd, a jako "duch" narodu. Dlatego np to ty kierujesz co budują kapitalsici w wolnym kapitaliźmie.

W vic 2 nie przeszkadzało to devom w zachowaniu rigczu i chociaż stworzenia pozorów kształtowania ogólnej polityki i nadawania kierunku państwu. Liberałowie nie mogli nawet tykać niczego przy fabrykach, a w komunizmie kapitalistów nie było. dlaczego w takim razie biorąc to farsowate wytłumaczenie devów w ogóle bunty nam mogą wybuchać, czy duch narodu, dyrygujący wszystkimi ludźmi jak marionetkami i mówiącymi im co mają wyprodukować nie mógłby ich wziąć za kark
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Xardin:

dlaczego w takim razie biorąc to farsowate wytłumaczenie devów w ogóle bunty nam mogą wybuchać, czy duch narodu, dyrygujący wszystkimi ludźmi jak marionetkami i mówiącymi im co mają wyprodukować nie mógłby ich wziąć za kark i przycisnąć?

Przecież możesz, bierzesz armię i przyduszasz ich przynajmniej w vic2. W Vic3 jest ciężej, bo nie operujesz tak armią, więc "dogadujesz" się z nimi poprzez modyfikowanie prawa i ustaw.

W vic 2 nie przeszkadzało to devom w zachowaniu rigczu i chociaż stworzenia pozorów kształtowania ogólnej polityki i nadawania
  • Odpowiedz
masz stopniowane "polices" czego nie masz w ogóle w vic2.


@Diamond-kun: Czyli reformy z vic2? xD

Przecież możesz, bierzesz armię i przyduszasz ich przynajmniej w vic2. W Vic3 jest ciężej, bo nie operujesz tak armią, więc "dogadujesz" się z nimi poprzez modyfikowanie prawa i
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Xardin:

Czyli reformy z vic2? xD

no przecież mówię że Vic3 ma to co było w vic2, tyle że więcej i lepiej w kwestiach zarządzania prawami i reformami. Czyli to czego chcesz

W sensie liberałowie nie mogli sterować fabryczkami? ciekawe, trzeba naprawić xD. Oczywiście nie tak że dajesz inne narzedzia kształtowania państwa i jego ekonomii tylko leseferyści będa
  • Odpowiedz
@Diamond-kun: Jezeli to tak dobrze "działa" to po co im zmieniać to ręcznie? poniewaz nie działa i gracz musi patrzeć dla każdej prowincji, dla każdego przypadku pojedyńczo czy firma moiże udźwignąc nowe metody, bo inaczej splajtuje. Jak możesz z rynku pozyskać połowę węgla to połowie fabryk możesz włączyć jakieś maszyny parowe. To przecież czysty nonsens. Boty moga to ogarniać same bez zadnego uszczerbku na rozgrywce. Widziałem wyciek i tam praktycznie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Xardin: Mówisz o tym że nie działa ekonomia dobrze w wycieku, to ma sens, to był wyciek nieskończonej gry, mało co tam dobrze działało. A grałeś w wyciek? Ja tak, i wiem że tworzenie samodzielnej i sprawnej gospodarki było przyjemne, nawet w takim stanie w jakim był wyciek.

Widziałem wyciek i tam praktycznie nie ma nic do zarzadzania gospodarką.

W okrojonej wersji Vic3, masz więcej praw które mają związek z
  • Odpowiedz
@Diamond-kun: Cały czas mówię ze oczekiwałem jakiegoś naprawde twórczego rozwinięcia systemu z victorii który nie był najlepszy. Aż spojrzałem i mamy tu paczkę praw które pokrywają się mniej więcej z politykami rządu i reformami w vic2, ale mają mniej donioślejsze skutki. Cały czas rozmawiam z kamieniem bo jasno ci powiedziałem czego oczekiwałem i dlaczego te systemy są ułomne i nie będą działać dobrze aż do ich zastąpienia. Praw i modyfikatorów
  • Odpowiedz