Wpis z mikrobloga

@PiersKurczaka: Rig to jest układ kości służący do animowania, IK to skrót od Inverse Kinematic - ruszasz punktem koncowym zamiast zamiast ruszac po kolei wszystkimi koscmi po kolei
np. zeby ustawic reke w konkretnym miejscu musiał bys ustawić tłów, bark, przedramie, ramie, ręke po kolei co zajmuje troche czasu, to po prostu ustawiasz, że ręka ma być w tym punkcie i elo

gadasz do mnie jakimś slangiem

@PiersKurczaka: sory, animowałem
@Gorion103: nie są, nie jestem amatorem animatorem, ja rysuję i szukałem narzędzia, które mógłbym wykorzystać jako źródło referenców do rysowania różnych pozycji.

Co do tego IK, to faktycznie taka opcja brzmi całkiem przydatnie, ale no, chyba nie ma tu czegoś takiego. No ale dla mnie to nie problem, bo ja sobie tylko jedną pozę muszę ustawić i gotowe, nie muszę tego animować.