Aktywne Wpisy
Itslilianka +856
Jakiś czas temu ta jak #rozowepaski zacząłem robić ankiety po randkach z tindera xD Beka jak to się teraz czyta po takim czasie xD #zwiazki #randkujzwykopem
mAgnes91 +560
Mirki, musze się wygadać. Mieszkam w Polsce B gdzie o pracę ciężko dlatego też jest tutaj duzo #januszbiznesu. Z dniem 1.03 zostalam zatrudniona w nowo powstalym sklepie odzieżowym z dotacji z urzedu pracy (tzw prace interwencyjne) Oprócz mnie na tych samych zasadach zatrudnione były 2 dziewczyny + 2 stażystki. Przed otwarciem sklepu oczywiście rozkładanie towaru, mycie okien itd na tzw czarno. Z początku wszystko wydawało się w miarę ok aż do
Sprzedałem kartę graficzną na allegro lokalne jako osoba prywatna. Ze względu na kilka lat karty + chęć szybkiej sprzedaży wystawiłem kartę za dosyć niską cenę. We wtorek napisał do mnie Pan, że jest chętny na zakup, lecz mu cena nie odpowiada, ja odmówiłem ze względu na już dostatecznie niską cenę. Pan zakupił kartę graficzną, a ja zapakowałem kartę w fabryczne pudełko (użyłem gąbki wypełniającej + dużej ilości folii bąbelkowej ), samo pudełko owinąłem folią stretch i wysłałem paczkomatem.
Dzisiaj dostałem wiadomość od kupującego, że pudełko uległo uszkodzeniu i albo mam zwrócić część kosztów, albo zwraca kartę graficzną. Zapytałem go, czy na karcie graficznej są jakieś ślady uszkodzenia i czy testował kartę. Kupujący napisał, że brak uszkodzeń i karta graficzna działa, ale zależy mi na pudełku. Ja odpisałem, że jako przedmiotem sprzedaży była karta graficzna i jeśli z nią wszystko ok, to nie zamierzam przyjmować zwrotów lub zwracać kosztów, a w przypadku pudełka to może reklamować inpost za uszkodzenia pudełka, bo przesyłka była ubezpieczona)
Po pewnym czasie kupujący otworzył dyskusję na allegro, jako powód dyskusji podał: "Paczka i PRODUKT uszkodzone w transporcie" i wstawił zdjęcia lekko poobijanego pudełka i zażądał zwrotu części pieniędzy lub zwraca kartę graficzną. Ja ponowie napisałem o braku uszkodzenia towaru (karty graficznej) i jak chce, to niech zgłosi inpostowi reklamację pudełka, gdyż przesyłka była ubezpieczona. Kupujący napisał, że wysłał reklamację inpostowi i jak otrzyma wiadomość to wtedy zamknie dyskusję.
Moje pytanie: Co w tej sytuacji zrobi allegro? W przypadku inpostu na 99,99% odpiszą " Źle zabezpieczona paczka Elo". Wcześniej sprzedawałem na Olx, ale po przygodzie z zasilaczem komputerowym i pakietem ochrony Olx mam już dosyć tego portalu. Z tego co wiem, to Allegro raczej staje po stronie kupującego.
Standard, znalazł lepsza ofertę albo się rozmyślił i teraz kombinuje jak koń pod górę. Jak @pomidorowka napisała, sam przyznał, że produkt jest pełnowartościowy więc masz twardy dowód.
@Pobli: Raczej tak, ale jeśli nie naruszysz prawa do rękojmi kupującego oraz nie złamiesz regulaminu, to allegro jest niegroźne.
Aby zachować pozory przejrzystości trzeba uzasadnić odrzucenie reklamacji. Pamiętaj, że nie możesz z góry stwierdzić "nie, bo nie". Możesz napisać, że odrzucasz reklamację, uzasadniając właśnie tym, że pudełko nie było częścią oferty i kupujący przynał, że karta jest sprawna. Stwierdzasz, że