Aktywne Wpisy
mirkiswirki +72
Aktualnie mam 32 lata i przez chwilę zastanowiłem się nad tym co będzie zawodem przyszłości.
Ale żeby coś przewidzieć trzeba zrozumieć dotychczasowe trendy i tak sobie myślę kto wygrał życie, a kto przegrał.
Lata 1990-95
Czasy dzikiej prywatyzacji, otwarcia granic, zmian politycznych
+ kto znał angielski lub miał studia wygrał życie (rynek pracodawcy ale wykształconych niewiele)
+ kto otworzył firmę import export (brak towarów zachodnich i w ogóle każdych)
+ kto zakupił
Ale żeby coś przewidzieć trzeba zrozumieć dotychczasowe trendy i tak sobie myślę kto wygrał życie, a kto przegrał.
Lata 1990-95
Czasy dzikiej prywatyzacji, otwarcia granic, zmian politycznych
+ kto znał angielski lub miał studia wygrał życie (rynek pracodawcy ale wykształconych niewiele)
+ kto otworzył firmę import export (brak towarów zachodnich i w ogóle każdych)
+ kto zakupił
![ChwilowaPomaranczka](https://wykop.pl/cdn/c0834752/76f213380e20387711a3bd60d368b76c35d8d6be935dbcd262b5805278623ee4,q60.png)
ChwilowaPomaranczka +162
Drogie dzieci, nie bajtujcie na wykopie bo was zmiecie z planszy xD Dzwoniono właśnie do mnie z Komendy rejonowej Warszawa Ochota celem stawienia się na komendzie i złożenia wyjaśnień w sprawie mojego małego bajta xD mam być o 16. Wgl jakim cudem ustalono moją tozżsamosc w ciągu 2h? @a__s wy te dane użytkowników rozdajecie na priv czy co? Dajcie plusa a zawolam co mi powiedzą i co ja powiem im. #wykop #
Po dość średnim z wskazaniem na słaby Road 96. Sprawdziłem As Dusk Falls. Dla mnie osobiście gra ta jest co najmniej o poziom wyżej od wspomnianej Road 96, choć gameplayowo jest zdecydowanie uboższa i to raczej visual novelka. Tutaj nie kontrolujemy bohaterów, a rozgrywka ogranicza się do wyborów kwestii dialogowych, wyboru reakcji. Sekwencji znanych z przygodówek point and click, by znaleźć coś na nieruchomym tle i sekwencji QTE. Postawienie na taki rodzaj rozgrywki pozwala skupić się na tym co w takich grach powinno wieść pierwsze skrzypce- historii i bohaterach. Całość jest tak skondensowana, by nic nie odrywało gracza od toczących się wydarzeń i pomimo tego, że nie kontrolujemy kroków bohatera w sposób bezpośredni to imersja jest zdecydowanie większa od Road 96 gdzie mogliśmy sobie pozwiedzać parking, stację i popatrzyć na koślawe animacje. Właśnie odnośnie animacji As Dusk Falls stawia na dość wyrazisty styl graficzny i specyficzny design. O ile sam styl kreski mnie zaintrygował, tak ta animacja małoklatkowa, czy nawet brak animacji i przejścia scen w zapowiedziach nie zachęcały do spróbowania, ale no właśnie po 10 minutach gra mnie kupiła i zaakceptowałem ten ich sposób na przedstawienie świata.
To co jednak jest najważniejsze w takich grach to historia i musze przyznać, że w As Dusk Falls wypada ona całkiem znośnie. Oczywiście mówimy tutaj o pierwszym przejściu gry, zanim gracz zacznie szukać co i jak i uświadomi sobie iluzoryczność wyborów i z góry narzucone wydarzenia. Historia jest interesująca, troszkę naciągana, ale bez przesady(no może z wyjątkiem końcówki i takiego strasznego niedopowiedzenia, czy może cliffhangera). Postacie są dość konkretnie zarysowane mają jakąś swoją osobowość i można zrozumieć ich działania czy motywację. W kilku momentach miałem jednak wątpliwości czy aby pewne wydarzenia pozostaję zgodne z pewną charakterystyką danej osoby, ale może i w danym momencie coś takiego mogłaby ta osoba zrobić. Wydarzenia też mogłyby się potoczyć w ten sposób co nadaje jakieś wiarygodności. Choć z drugiej strony pewne sytuacje i rajdy, tą wiarygodność naruszają. W sumie nie ma takich dość wyraźnych niezgodności zachowania danej osoby z jej osobowością. Jednak trzeba zaznaczyć, że wybrano dość szablonowe typy osobowości i związków, czy też relacji społecznych z dysfunkcjami. Nie ma w tym wystarczająco dużo głębi, ale też nie powiem, żeby było to płytkie, raczej chodzi o to, że jest dość sztampowe. Dialogi napisano całkiem znośnie, a gra aktorska jest na przyzwoitym poziomie. Muszę jednak dopieprzyć się do spolszczenia, tutaj sporo kwiatków. Są tłumaczenia kompletnie pomijające kontekst, są błędy ortograficzne, są błędy z formami i zaimkami (czasem w trakcie dialogu bohater zmienia płeć, czasem to jego rozmówca w tłumaczeniu mu ją zmienia xd). Na plus wypada dźwięk, a muzyka pozwala wczuć się w to, że całość dzieje się gdzieś w stanach w podrzędnej wiosce. Jest opcja gry w kooperacji,gdzie demokratycznie podejmuje się wybory xD. Po ukończeniu rozdziału można zobaczyć drzewko wyborów i jakby kogoś to ciekawiło to % graczy, którzy wybrali tak jak my.
Podsumowując As dusk falls to historia o szarości świata i ludzi przedstawiona w kolorze. Nie ma w niej postaci NIE dotkniętych ciemnością. Przejście zajmuje ok 5-6h.
#gry #gamepass #asduskfalls