Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 270
Pracowałem jako oficer na statku z wieloma Ukraińcami i potwierdzam to co tu napisane.

99% z nich kupiło wszystkie papiery oficerskie i nie umiało obsłużyć większości urządzeń na statku.
Potem zawsze był problem. Generalnie to najgorsza nacja z jaką pracowałem a robiłem łącznie z około 15 narodowościami.

Bywały przypadku gdzie Europejczycy wiele lat pracowali na dyplomy Kapitana Żeglugi Wielkiej a Ukraińce mieli je w wieku 25 lat ;)

Polak w tym wieku ledwo skończył Akademię Morską mając świeży dyplom Oficera Wachtowego próbować znaleźć jakąkolwiek pracę za oficera.

Mi w wieku 32 lat po wielu latach ciężkiej pracy udało się zdobyć papier 1 oficera a znałem Ukraińców, którzy mieli ten papier w wieku 20 lat.

Przypominam 4 lata studiów + doświadczenie za 3 oficera potem za 2 oficera, kurs + egzamin i dopiero papier 1 oficera...

Wstawiam bo widzę, że panuje tu jakiś kult Ukraińców

Wątek z zamkniętego branżowego forum dla marynarzy (płatne).

Reszta w komentarzach.

#ukraina #wojna #pracbaza #praca
Caracas - Pracowałem jako oficer na statku z wieloma Ukraińcami i potwierdzam to co t...

źródło: comment_1657920172ESNcnuJCbXZP6ha9uRJjM9.jpg

Pobierz
  • 104
  • Odpowiedz
@Caracas: idziesz z ulicy na mate na hsc i po 5 latach masz mastera 3000. To nie jest zaden prestizowy zawod.

(kiedys mogles tak mastera unlimited dostac i do dzis masa starszych gosci z UK ma ten dyplom a nigdy nie byla na niczym wiekszym niz 200 gt)

Trzeba byc debilem (albo pasjonatem) zeby isc na 5 letnie studia w tym kierunku.

Sam zawod jest banalnie prosty.
  • Odpowiedz
@Caracas: No dobra, skoro Ukraińcy pływają na lewych papierach i nic się nie dzieje złego ze statkiem to po co te studia w Polsce + lata doświadczenia i robienia uprawnień, skoro nawet sobie radzą chłopaki z lewymi papierami?
  • Odpowiedz
@dziacha: wszystko po to zeby Polaczek mogl sobie polechtac ego ze on rozumie od srodka jak cos dziala, np. vhf radio i zna tysiac niepotrzebnych wzorow. Po nic wiecej.

To tak jakbys od sekretarki nie wymagal samej umiejetnosci obslugi telefonu, tylko znajomosci konstrukcji telefonu, zrozumienia zasad pracy telefonu i calej historii powstania telefonu.
  • Odpowiedz
  • 1
@WiktorekS Chyba masz nieduzo zwiazanego z plywaniem, jesli sadzisz, ze to banalnie prosty zawod. Jest wiele roznych statkow, gdzie trzeba miec spora wiedze techniczna, ciagle uczyc sie nowych rzeczy, wiec dzbany sa szybko przesiewane.
  • Odpowiedz
@Caracas: Kult to mało powiedziane. Ukrainki są najpiękniejsze, Ukraińcy najdzielniejsi a Zełenski to wspaniały facet. Aż się czasami zastanawiam czy to w ogóle Polacy piszą te komentarze bo Ukraińcy jednak szybko uczą się naszego języka. Tak śmieszne że aż straszne. Spodziewaj się że będziesz nazwany onucą i oskarżony o niecne zamiary. O, miałem rację. Już ci "geniusz" napisał że w twoim zawodzie nie ma niczego prestiżowego.
  • Odpowiedz
Mordo, ja 10 lat temu spotkałem się z jedną Ukrainka i gadaliśmy o prawie jazdy, to powiedziała, że u nich egzamin wygląda tak, że wsiadają do auta w 3 osoby i po kolei się przesiadają . I ona miała najtrudniej bo musiała przez skrzyżowanie przejechać podczas tego egzaminu a inni jechali 100 metrów prosto i zdane :)
  • Odpowiedz
@Caracas: #!$%@?, w mojej firmie pływa wielu ukraińców, niekompetentnego jeszcze nie spotkałem. Ostatnio myłem zbiorniki po fuelu pod stocznie z trzecim oficerem z ukrainy który miał większą wiedzę od naszego. Młody chłopak. Za to ruscy to inna liga. Druga sprawa, na kursie na CO spotkałem ukraińca który rzeczywiście stwierdził że można u nich kupić dokumenty ale on woli zrobić kurs legalnie w polsce i zdać w polsce egzamin bo taki
  • Odpowiedz
@dziacha: skąd wiesz, czy nie dzieje się nic złego? Przejmowales statek po kacapach albo Ukraińcach? Moze coś nam opowiesz? Jeżeli nie, to skończ te swoje spekulacje i pisanie na czuja.
  • Odpowiedz
@Caracas: Ja tylko chcę dodać że portal morski to forum głównie dla frustratow i Januszy. Często zdarzają się tam posty pic rel gdzie Kapitanowie szukają odpowiedzi na pytania do testów wiedzy z podstawowego urządzenia nawigacyjnego (które w teorii powinni mieć w jednym palcu). Osobiście nie widzę dużej różnicy w wiedzy między Hindusami, Ukraińcami czy Rosjanami. W te historyjki z PM to bym raczej nie wierzył.
ponuras - @Caracas: Ja tylko chcę dodać że portal morski to forum głównie dla frustra...

źródło: comment_1657942572TF4XpIL2buPN3ur71XhQ9H.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@bartek555: 32 lata i chief to nic złego. Znam bardzo dobrych chiefów którzy awansowali koło 40. Różnie ludzie zaczynają studia i różnie je kończą. Ja mam 30, dopiero co awans na drugiego ale pensja większą niż chief w PZM, umowa o pracę i stała rotacja na tankowcach. Od razu widać że @karski @Caracas i @bartek555 w robocie jak spamują o 4 rano wykop postami o portalu morskim
  • Odpowiedz
@ponuras: Jasne, ale pisanie, ze oni maja wczesniej papiery, a ja ledwo sobie poradzilem po prawie 10 latach od ukonczenia szkoly tylko wzmacnia poczucie, ze ktos wylewa swoje zale. Ja wybralem inna droge i plywam za drugiego, papiery chiefa zrobilem w wieku 28 lat. W mojej branzy (ofsiury) mam lepsza pensje niz wiekszosc kapitanow w handlowce. Kazdy kowalem swojego losu.
  • Odpowiedz
Jak się pływa w gówno firmach to się spotyka takie akcje. Z mojej strony spotkałem wielu Ukraińców i sytuacja jak z każdym innym narodem. Spotykałem debili i spotykałem fachowców przy których wielu Polaków może się schować. Na masówce lewe papiery przejdą, na dobrym offshore albo drillingu już raczej nie ma takiej opcji.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bartek555: 3 lata w zawodzie po szkole nie robiłem więc trochę inna sprawa zresztą mówię o podstawowym problemie przykład:

w 2020 roku byłem z 3 mechanikiem, który miał 20 lat i papiery 2 mechanika już zrobione gdy miał 19 ;) Uważasz, że to normalne? Mało tego poszedł do C/E (pomimo zerowej podobno wiedzy nie mi oceniać) i powiedział, że on chef awans bo szkoda mu czasu pracować za 3.
  • Odpowiedz