Wpis z mikrobloga

@Kolikol Da się i nie jest to cud. Trzeba tylko chcieć i sporo w to zainwestować na różnych płaszczyznach, zwłaszcza że w wypadku F1 możemy sobie pozwolić na produkcję jak w manufakturze. Z pewnych powodów mniej więcej wiem co może mieć Ferrari i biorąc pod uwagę cywilny automotive rozwiązania te są rzeczywiście ekstremalne, co nie oznacza, że nie ma tam ogromnego pola do rozwoju.
Szczerze mówiąc czekałem na takie zdjęcia i na
@Kolikol: @Najmilszy_Maf1oso: Te chłodnice nie są małe, po prostu są "wciśnięte" w odpowiednio ukształtowany monokok. Jak widać Merc jest mocniej podcięty w dolnej części tylnej ściany monokoku, to jest sekret zero-podów. Z tego też powodu nikt w obecnym sezonie nie jest w stanie przejąć ich koncepcji, a projektowanie kompletnie nowego monokoku na 2023 przy limitach budżetowych może być wyzwaniem.
Pobierz
źródło: comment_1657313572rJVmS7f9eC6i1XEqYIbQjN.jpg
@Kolikol: chłodnice nie są małe tylko malowidoczne z tej perspektywy :) wlot sprawia wrażenie małego ale te rbr też nie są przesadnie rozległe. Mercedes popracował nad ustawieniem chłodnic w nowy sposób, możliwe że na np. 2023 odskoczą już konkurencji jeśli poprawia niedomagania a nadal będą mieli niższy opór czołowy.
@Atomus ale oni właśnie nie szczególnie mają mały ten opór, z obliczeń z telemetrii (mało wymierne ale mniej więcej pasuje na wszystkich torach więc może coś w tym jest) wychodzi że rbr ma najmniejszy drag, ferrari jest drugie i dopiero Mercedes. Mały przekrój czołowy, i brak siedepodow utrudnia kierowanie powietrzem i tylne koła się robią dużym problemem, pewnie jakby dać kilka kawałków wklokna w dobrych miejscach to mogłoby to się ogromnie poprawić