Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Czy jest to w ogóle możliwe w #excel by z pliku który wygląda tak że w kolumnie A mam nazwę artykuły, w kolumnie B lokacje na magazynie, C ilość artykułów i w kolumnie D ilość artykułów nie zarezerwowanych.

Dziennie spędzam pol dnia by przeszukiwać listę i jeśli ten sam artykuł jest na więcej niż jednej lokacji, ale minimum 3 to sprawdzam np czy lokacja 1 + 2 <= 3 i jeśli jest mniej to wtedy zabieram 1 i 2 i łącze ze sobą

Nie znam się na #programowanie i jeśli jest gdzieś poradnik który łatwo by mi pomógł zaoszczędzić trochę czasu w pracy to byłbym rad.

Za pomoc stawiam pizze
  • 11
by z pliku który wygląda tak że w kolumnie A mam nazwę artykuły, w kolumnie B lokacje na magazynie, C ilość artykułów i w kolumnie D ilość artykułów nie zarezerwowanych.


@Tymariel: Ale co z tego pliku?

Wygląda (jak zwykle) na to, że tabela przestawna artykuł / lokalizacja / ilość drastycznie ułatwi Twoją pracę.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Polinik: powiedzmy że w wierszach od 1 do 5 mam jeden artykul, w jednej lokacji jest 8, w drugiej 2, znowu 2, w innej 4 i w innym 5
Skoro w jednej jest 8 to mogę połączyć 2 +2+4 i takie coś bym chciał, mam też 3 tysiące innych takich artykułów, ale 90% z nich nic nie mogę zrobić bo a + b > c
W sumie mam około 6 tysięcy
@Tymariel: No to ponownie -- tabela przestawna ładnie Ci pogrupuje i posortuje po artykułach/lokalizacjach i ilościach, co spowoduje, że ręczne wyłapanie artykułów do konsolidacji będzie banalne.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
To wygląda mniejwiecej tak i pozycji jest 6 tysięcy.

Prawda jest taka że nie ma zbytnio roboty na zakładzie a dzieki temu ja i kilku innych pracowników mamy co robić, a stanie i nic nie robienie jest trochę niebezpieczne, a jeśli uda mi się przyspieszyć proces znajdowania tych lokacji to dzięki temu nie tylko ja ale i inni będą mieli co robić, co w czasach gdy roboty mało może komuś uratować dupe.
Pobierz