Zastanawiam się skąd taka olbrzymia ilość pól do uzupełnienia w praktycznie każdym ecommerce. Czy istnieją jakieś wytyczne informujące o polach wymaganych przy składaniu zamówienia?
Myślę nad jednym ecommerce, który obsługuje tylko paczkomaty. Czy w takim przypadku możliwe jest skrócenie flow do podania niezbędnych danych (email/nr/paczkomat), czy mimo wszystko muszę zbierać dodatkowe adresy i dane które absolutnie mnie nie interesują? #ux #prawo #ecommerce
@le1t00: Ja do paczkomatów, odbiorów własnych brałem tylko nr telefonu, email i imię. Ale potem przeszliśmy na wystawianie faktur wszystkim klientom, więc siłą rzeczy muszę pobierać pełen zestaw danych adresowych do zamówienia. (wcześniej drukowaliśmy paragony i wrzucaliśmy do paczek, ale to zajmowało za dużo czasu)
@le1t00: Na początek powinna wystarczyć ustawa o VAT rozdział o zwolnieniach z kas rejestrujących i regulaminy pośredników płatności. Samo to powoduje że potrzebujesz znać te dane, choć wcale ich nie potrzebujesz ( ͡°͜ʖ͡°)
@le1t00 to już jest kwesta UX/UI żeby zrobić to jak najmniej uciążliwe, nie mniej te pola są niezbędne w każdym ecommwrsie w którym robiłem ;) ba, dodałbym jeszcze trzeci raz dane adresowe, tym razem do fv ;) niestety ale sytuacje z innymi danymi do wysyłki a innymi do fv to codzienność. Paczkomatu są super ake drugie tyle robimy innymi kanałami więc bez sensu było by się tak ograniczać w naszym wypadku :)
Czy istnieją jakieś wytyczne informujące o polach wymaganych przy składaniu zamówienia?
Myślę nad jednym ecommerce, który obsługuje tylko paczkomaty. Czy w takim przypadku możliwe jest skrócenie flow do podania niezbędnych danych (email/nr/paczkomat), czy mimo wszystko muszę zbierać dodatkowe adresy i dane które absolutnie mnie nie interesują?
#ux #prawo #ecommerce
@le1t00: niestety tak, sklepy nie zbierają tych danych bo mają takie hobby
Większość ludzi i tak ma zapisane dane w przeglądarce i wyplenienie zajmuje sekundę
@normanos: Jeżeli zamawiam do paczkomatu - zbędne dane adresowe.
Często jest powtórzenie tej samej sekcji odnośnie danych adresowych -> wysyłkowych
Może nie tyle co olbrzymia, a jednak niepotrzebnie rozbite jest to na wiele pól
@DrGreen_2: W biznesie o którym myślę nie ma praktycznie potrzeby używania niczego innego, strata