Wpis z mikrobloga

@Red_Ducc: S60 mk1 T5 2.3 here
Nie, S60 R nie jest studnią bez dna. Studnią bez dna są tanie egzemplarze. Na w miarę dobrą erke musisz wydać około 50 tys.zł i znać się dobrze na samochodach. Ale jak masz 100 tys. zł to będzie dużo łatwiej kupić coś sensownego. Chcesz wydać tyle kasy na samochód, który ma 20 lat?
  • Odpowiedz
@Red_Ducc: Nie znalazłeś bo ich nie ma ale jest ciekawostka. 2.3 T5 i 2.4 200KM to praktycznie ten sam silnik (wały te same, korby także i wiele innych wspólnych części). Różnią się głównie turbiną, wtryskami, programem i średnicą cylindra ale 2.4 już występowało w wersji z napędem na 4 koła. Najsensowniej wg. mnie jest kupić 2.4 AWD, zmienić turbo, wtryski, wydech, IC i zrobić program na 300KM. Za 20 tys. zł
  • Odpowiedz
@Red_Ducc: Tak, 2.4T 200KM.
Silniki Volvo mają wadę - pękają w nich ścianki cylindrów. 2.3 praktycznie to nie dotyczy, 2.4 rzadko, 2.5 już częściej - wszystko rozbija się o to, że te bloki były coraz mocniej "rozwiercane". Dlatego właśnie część erek ma silniki z T5 z erkowym osprzętem, bo w oryginalnych motorach pękł blok. Z tego powodu zostałbym przy 2.4T a nie szedł w 2.5T.
  • Odpowiedz
@fuck_yeah: @Red_Ducc: w S60/V70 częściej widuje pęknięte 2.4 niż 2.5. Jak chcesz mieć AWD to kup polifta 2.5t, jak klęknie silnik to wkładasz 2.4t5 260km który pasuje p&p a ma grubą tuleje i grube korby, 400km dla tego silnika to nie problem.
  • Odpowiedz
@Wiotq: No dziwne, że częsciej pęka 2.4 ale jeśli masz większe doświadczenie w temacie, to nie zamierzam się kłócić. A jeśli chodzi o polifta 2.4 T5 260KM, to też słyszałem że to bardzo dobre silniki są.
  • Odpowiedz
@Red_Ducc tak jak pisali przedmówcy. Najlepszym wyborem jest poliftowe T5 260KM, ale w dobrym stanie jest to biały kruk. Tak jak pisali przedmówcy, jak pękały bloki w R'kach to najlepszą opcją było wsadzenie tego silnika. 2.5t 210km to jest prawie to samo co t5 tylko ma niskociśnieniowe turbo (LPT) i 210km zamiast wysokocisnienowego (HPT).

Założenie jest takie:
- 2.5t wysoki moment dostępny zawsze.
- T5 wysoka moc, ale trochę trzeba wkręcić
-
  • Odpowiedz
@Golfinho: 2.5T a T5 to trochę inne silniki, to nie tylko różnica LPT/HPT. W 2.5T 210km też potrafią bloki pęknąć bo fabrycznie jeżdżą na ubogiej mieszance i z tego powodu panuje większa temperatura i przez to tuleje bardziej pracują.
  • Odpowiedz
@Red_Ducc: Jak chcesz auto szybsze od R(po programie) to bierz T5 poliftowe w manualu temat ciężki do kupienia ale mi się udało, T5 jest mniej awaryjne i tańsze w eksploatacji niż Rki a tak poza tym to jak masz rodzinę, którą wozisz to raczej skłaniałbym się do v70 więcej miejsca w środku z tyłu i wielki bagażnik, poszukaj za granicą ja swoją s60 T5 260hp 177k przebiegu kupiłem uszkodzoną (wgniecione drzwi)
  • Odpowiedz