Wpis z mikrobloga

Kupiłem dwa miesiące temu dysk zewnętrzny Toshiba Canvio Basics 1TB w xkom, niestety już padł. Mam pytanie co do gwarancji bo nie wiem co wybrać żeby załatwić wymianę szybko i bezboleśnie. Jest do wyboru gwarancja bezpośrednio u producenta albo gwarancja za pośrednictwem xkom.

#komputery #elektronika #zakupy #xkom
  • 7
@hrumque: Ja kupowałem sprzęt w Euro RTV AGD przez internet, Sprzęt się zepsuł. Miły pan z obsługi w sklepie stacjonarnym polecił rękojmie i zapytał, co wybieram. Ja powiedziałem, że nie mogę skorzystać z rękojmi, bo sprzęt na spółkę zoo.

Pan powiedział, że nie mam się o to martwić i że może zastosować rękojmie nawet na firmę.
@hrumque: Gwarancja za pośrednictwem xkom jest podpisana jako rękojmia czyli w takim razie bezpośrednio przez producenta odpada. Aczkolwiek na 99% gwarancja xkom jest tym samym co gwarancja producenta, tyle że to xkom się z nimi użera a nie ja.
Pan powiedział, że nie mam się o to martwić i że może zastosować rękojmie nawet na firmę.


@lkucharski: Faktycznie wg nowych przepisów "firmowe" zakupy, które nie są "głównym tematem działalności" - (czyli np gdy firma budowlana kupuje narzędzia budowlane, czy serwis komputerowy kupuje części komputerowe) a są "zakupem jak konsument" (czyli np firma np. księgowa kupuje sobie dysk, jak ty) to jest traktowana w temacie ochrony konsumenta jak konsument, i może