Wpis z mikrobloga

Zalozmy ze utknalem na dlugi czas pod lodowcem, moja wiedza na F1 zatrzymala sie na czasach kiedy Russell byl Gekonen Zeropunktowcem

Zajrzalem w klasyfikacje i kuzwa nie wierze, Leclerc, Verstappen i Perez na topce, potem GEKON a wyraznie za nim Hamilton. Bottas jeszcze nizej, Vettel w jakiejs dupie w jakims Astonie Martinie.

Moze mi ktos wyjasnic co sie stalo? Czemu Vettel jest tak nisko w tak slabym zespole, czemu Hamilton jest za Gekonem, czyzby okazalo sie nagle ze cala robote za niego robilo auto... ?
I czemu Mercedesy sa tak nisko? Nie jakos draatycznie, ale pamietam jak byly na scislej topce.

#f1
  • 8
@DryfWiatrowZachodnich: ludzie bardziej kompetentni to zrobią. No ale: Seb po kompromitujących (chyba bardziej dla zespołu niż dla niego) próbach w Ferrari to już emeryt i coraz częściej się spekuluje o tym, kto przejmie po nim fotel.

George przeszedł wreszcie do obiecanego zespołu i się spina żeby robić wyniki, a Lewis nie ma co udowadniać, skoro takim samochodem nie będą w stanie bić się o mistrza.

Bottasowi nie dali kolejnego kontraktu w
zmiana przepisow i ich rozwiazanie nie okazalo sie najlepsze


@JuzefCynamon: jaka zmiana?

Russell od dawna nie jest ogorem i pokazuje ze mu sie chce i zlomuje lulu ktory bez super auta jest przecietny.


@JuzefCynamon: ale to znaczy ze Russell jest pod wzgledem umiejetnosci sporo lepszy od Hamiltona? I jesli Hamilton jest za Russellem, to znaczy ze Bottas co niemal zawsze byl za nim to w ogole jakis ogoras?

Vettel jest
@JuzefCynamon: @Penektomia: Panowie i jeszcze jedno, jak przewidujecie dalszy rozwoj wynikow w sezonie? Zajrzalem na wyniki tutaj https://pl.wikipedia.org/wiki/Formu%C5%82a_1_Sezon_2022?veaction=edit§ion=12 i jakby Verstapen zaczal dojezdzac wyglada na to ze moglby byc faworytem, Leclerc tez bardzo mocny, Perez i Saint tez grozni jak zaczna unikac wtop jak 18 miejsce i dojezdzac. Russell najbardziej wyrownane starty i dojezdza, to moze byc jego sila jak inni zaczna sie zlomowac i psuc.

Co o tym sadzicie?
@DryfWiatrowZachodnich: zmiany w kontrukcji bolidow bo teraz wiecej docisku generuje podloga, a nie skrzydla do tego jest mniej brudnego powietrza i latwiej mozna podarzac.
Hamiltonowi troche psycha siadls bo przegranej tytulu plus bolid tez nie jest wybitny to nie ma motywacji (choc powinien miec i udowodnic ze wciaz to ma i to nie maszyna wygrywala) bottas byl dobry ale w wyscigu sie gubil lub zespol go tlamsil .a george to nastepca
@DryfWiatrowZachodnich:

Co do Seba – wiesz, tacy jak Gutowski to twierdzą, że jemu już po wejściu w erę hybrydową samochody nie siedziały. A teraz to chyba się pogodził z rzeczywistością, jeździ na luzie. Jak są punkty, to git, jak nie, to trudno.

Nie powiem, że Hamilton jeździ na odwal. Jak kwale pójdą dobrze to dowozi. Ale w zeszłym sezonie był o włos od rekordu liczby WDC, a teraz dostał samochód z
@DryfWiatrowZachodnich: walka bedzie miedzy leclerciem, a verstappenem. Max mial awarie dwie przez co bylby przed charlesem ale pamietac nalezy ze ferrari teraz dopiero dalo poprawki do bolidu a red bull co wyscig cos daje. Perez jest solidny ale to nie ta liga. Sainz w wyscigu sobie nie radzil mimo udanych wystepow rok temu.Russell Mr Saturday szybki pytanie ile merc mu pozwoli bo narazie odstaje od czolowych ekip plus malo mielismy jego
@DryfWiatrowZachodnich:
1. Kompletna zmiana przepisów, powrót do ground effect z lat 70, czyli docisk głównie generujemy z podłogi a nie z elementów nadwozia. Nowe 18 calowe koła, duży wzrost masy auta. Czyli cała przewaga mercedesa z poprzednich konstrukcji poszła do kosza. Dodatkowo mieli mniej czasu na rozwój bolidu, bo walczyli do końca w zeszłym sezonie plus jako najlepszy zespół mieli najmniej czasu w tunelu.

2. No w sumie tak dużo się