Wpis z mikrobloga

@whitewolfik: mechanik wymienił mi egr ktory prawdopodobnie był sprawny na nowy, bledy pozostały. Twierdzi, że wymiana egr zalatwia sprawe i nie wie dlaczego cheeck engine nadal sie zapala. Gdybym wrzucił kody bledow z obd II, to bylbys w stanie pomoc np z doswiadczenia?
  • Odpowiedz
@Fangu: to jest klapa gasząca, prześwit nie przeszkadza, egr jest głębiej w tej obudowie, EGR się kalibruje (adaptacja programowa), dlatego błędy wywala, bo mechanik nie dokończył wymiany
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Fangu: nie znam się na tym. Widziałem bliźniacze pytania na grupach vw, volvo, Mercedesa i zawsze jest taka sama odpowiedź, że na wyjętej części ta przepustnica się nie domyka i żeby tam czasem nie dłubać.
  • Odpowiedz
@dict: dodatkowo zaslepil mi czarną rurke (cisnienia?) mówiąc ze to powinno pomoc. Co to oznacza, ze nie dokonczyl wymiany?
  • Odpowiedz
@Fangu: po obd można próbować ale pewnie bez dynamicznych logów zrobionych ze star diagnosis c---a ugrasz
ogólnie masz jakieś inne objawy oprócz tego checka?
  • Odpowiedz
@Fangu: głupio, jeśli chciał Ci zablokować działanie EGR, to bez wyprogramowania tego ze sterownika, będą właśnie takie błędy. Sterownik oczekuje, że jak EGR się otwiera, to zmniejsza się ilość swieżego powietrza pobierana przez przepływomierz (MAF sensor). Jeśli nie ma spadkuprzepływu, to domyśla się, że EGR jest uszkodzony.

EGRa moim zdaniem się nie powinno usuwać. Robi robotę dla Ciebie, a jedyny powód do usuwania, to cebulacka próba oszczędzania na ewentualnych kosztach
  • Odpowiedz
@Fangu: to bardziej wygląda jak problemy z elektryką, egr wyrzuca błąd że nie ma właściwego przepływu czyli pewnie w ogóle nic do niego nie leci skoro coś tam zaślepiał tamten agent

i jak coś wyczytałeś w internecie to z doświadczenia wiem że pewnie tak właśnie jest, w firmowym masterze mk3 mam problem z szarpaniem przy niskim obciążeniu i kłócę się z kierownikiem że auto przy lekkim dodaniu gazu na wzniesieniu
  • Odpowiedz
@Fangu: te blędy z car scanner z d--y są moim zdaniem, w ogóle nie związane z tym, co opisujesz, może nie umie rozkodować błędów
  • Odpowiedz
@dict: dlatego dopytuję czy coś innego się dzieje oprócz tego że check się świeci bo tak to se można gdybać do usrania
zresztą nawet nie wiemy o jaki silnik chodzi
  • Odpowiedz
@Pangia: o toto mam podobnie. Tyle, że poprawnie działa na nizszych biegach a na 4 i 5 automatyczna skrzynia trzesie budą. Pomijam ze mam stan awaryjny do maks 3tys obrotów cały czas
@dict: dzieki za pomoc i opinie, oddam do warsztatu zajmujacego sie busami. Pytanie tylko czy powinienem domagac sie rekompeensaty/zwrotu srodkow za nieeudana dotychczas naprawe. Skoro to nie egr, a ten zostal nieslusznie ? wymieniony
  • Odpowiedz
@Fangu: jak nie jest Twoją wolą wywalanie EGR, to każ mu przywrócić pełne działanie EGR. Stanowczo odradzam usuwanie EGR, bo silnik się wolniej nagrzewa i wzrasta spalanie.

Jak chcesz usunąć EGR, to trzeba go wyprogramować.

Trzęsie budą, bo przepływomierz pokazuje bzdury. Po załatwieniu tematu EGR powinno być ok.
  • Odpowiedz