Wpis z mikrobloga

Mirki, jestem dość nowa w temacie genealogii (zaczęłam 3 miesiące temu).
Trafiłam na skany akt stanu cywilnego parafii. Odnalazłam prawdopodobnie wpisy dot. urodzin kilku moich przodków, jednak spisane są w sposób totalnie dla mnie nieczytelny (nawet nie jestem w stanie określić języka ()).
Czy jest tu jakiś specjalista, który zerknie i chociaż sprawdzi / spróbuje odczytać nazwska?


#genealogia
faramka - Mirki, jestem dość nowa w temacie genealogii (zaczęłam 3 miesiące temu).
T...

źródło: comment_1652709940GLTSCIuWF0vtTXUsZX0WVL.jpg

Pobierz
  • 17
Działo się 30 maja 1880
Tomasz Kwiatkowski 38 lat,
Marianna z Gawronskich 35 lat
Urodzony wczoraj na krakowskim przedmieściu Feliks
Chrzestni Kacper Stec? I Antonina? Witkowska?
@xtedek:
@blablalbla:
Dziękuję () Właśnie "poznałam" moich praprapradziadków (ʘʘ)

Rozumiem, że wyłuskałeś najważniejsze informacje. Ten opis wygląda jak jakieś opowiadanie. Co tam więcej piszą w takich wpisach?
Wczoraj analizowaliśmy z mężem skany akt jego rodziny. Wyglądały zupełnie inaczej: księga z nadrukowaną tabelą, opisem kolumn (po łacinie). Wszystko jasne i klarowne. No i zdecydowanie mniej tekstu.
Wyżykowska


@blablalbla: to jest dość interesujące. Wg mapy z nazwiskami nazwisko Wyżykowski występuje najbliżej dopiero 3 powiaty dalej.
Chyba że chodziło o nazwisko Wyrzykowska - takich u nas sporo :)
Podejrzewam, że błędy ortograniczne w aktach to nic nadzwyczajnego...?
Rozumiem, że wyłuskałeś najważniejsze informacje. Ten opis wygląda jak jakieś opowiadanie. Co tam więcej piszą w takich wpisach?

Wczoraj analizowaliśmy z mężem skany akt jego rodziny. Wyglądały zupełnie inaczej: księga z nadrukowaną tabelą, opisem kolumn (po łacinie). Wszystko jasne i klarowne. No i zdecydowanie mniej tekstu.


@faramka: generalnie nic ciekawszego już tam nie pisze XD
Wygląda to mniej więcej w tym stylu:
Działo się w mieście Sandomierzu w parafii św Pawła,
@blablalbla: dziękuję Ci bardzo!!! (ʘʘ)(ʘʘ)(ʘʘ)