Wpis z mikrobloga

@Slazag - Skoro tyle artykułów wrzucacie na wypok, to może poruszycie kiedyś temat szkoleń kierowców na Śląsku? Jeżdżę po całym kraju, ale tylu drogowych ślamazar i nieudaczników ze świecą szukać w innych miejscach Polski. Szczególnie rzuca się to w oczy na trzypasmowych odcinkach tej Waszej DTŚ oraz na A1. Czy na Śląsku na kursach nie uczą do czego służy prawy pas? Większość mistrzów kierownicy z 'S' na początku tablicy rejestracyjnej jest chyba na stałe przymontowana do środkowego pasa niezależnie od prędkości i natężenia ruchu na pasie prawym. Zajmujesz prawy pas i jedziesz sobie spokojnie, a na środkowym jedzie Pan lub Pani Ślązak, jeśli jest miejsce za wczasu staram się wlecieć na skrajny lewy, ale to wymaga dwóch manewrów zmiany pasa z mojej strony. A jeśli jadę prawym z większą prędkością, tak jak jechałem, to zaczynają się dziwne manewry mułów ze środkowego. To jest prawdziwy problem, który warto poruszyć. Taki obraz sobie tworzą Ślązacy na drogach. Macie naprawdę dużo fajnych odcinków dróg trzypasmowych, z których za ch#j nie umiecie nawet korzystać. Nawet lokalna policja ma w to wyje!#%e, a to w końcu kwestia bezpieczeństwa na drogach.

#slask #katowice #gliwice #zabrze #dts #a1 #ruchdrogowy #prawojazdy
  • 14
@korpoRator: bez przesady. Przez długi czas odwoziłem moją różową do COIG-a na Mikołowską i dzień w dzień zjeżdżałem tam z A4 od strony Wrocławia i muszę przyznać, że w godzinach szczytu na tym węźle kierowcy wzorowo stosują jazdę na suwak.

Z kolei w Bytomiu na Miarki kierowcy od miesięcy nie potrafią nauczyć się jazdy na suwak i już dwie ulice wcześniej ustawiają się na prawym pasie, zamiast dojechać lewym do samego
@Crea: Jasne, że zdarza się wszędzie, ale nie wszędzie z takim samym natężeniem. Czasami jadąc DTŚ mam wrażenie, że jestem jedyną osobą, która potrafi po wyprzedzaniu zjechać na prawy. Inna kwestia, że dostępność do dróg trzypasmowych w różnych miejscach kraju wypada różnie. Nie wymagałbym jakiejś mega ogłady od kierujących z Warmii i Mazur, bo tam takie drogi to rzadkość. Na Śląsku macie się gdzie wyszkolić w jeździe na takich trasach, dlatego
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@korpoRator: Filmy na stopcham i polskie drogi pokazują jednak, że takich przypadków jest zdecydowanie najwięcej w wielkopolsce.

@Crea: fajna ciekawostka ale niewiele to zmienia w kwestii tego, że suwak się na Śląsku nie przyjął. Z drugiej strony może to i lepiej. Można lewym korek ominąć :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@korpoRator: bez przesady. Przez długi czas odwoziłem moją różową do COIG-a na Mikołowską i dzień w dzień zjeżdżałem tam z A4 od strony Wrocławia i muszę przyznać, że w godzinach szczytu na tym węźle kierowcy wzorowo stosują jazdę na suwak.


Z kolei w Bytomiu na Miarki kierowcy od miesięcy nie potrafią nauczyć się jazdy na suwak i już dwie ulice wcześniej ustawiają się na prawym pasie, zamiast dojechać lewym do samego