Wpis z mikrobloga

Aktualny #metar z godziny 10:00 (kliknij na lotnisko, aby zobaczyć odkodowany metar)

#metar - co pół godziny (sub/czarnolisto) #metar00 - co godzinę

EPBY 120900Z 25008KT 220V280 9999 OVC011 03/02 Q1030 =

EPGD 120900Z 25008KT 1500 -DZ BR FEW002 BKN003 02/02 Q1027 =

EPKK 120900Z 25010KT 9999 BKN016 04/02 Q1031 =

EPKT 120900Z 21007KT 1400 R27/2000 BR SCT001 BKN002 02/02 Q1031 =

EPLB 120900Z 29004KT 1100 -DZ BR BKN004 OVC010 03/03 Q1028 =

EPLL 120900Z 27006KT 240V310 6000 OVC009 03/02 Q1030 =

EPMO 120900Z 27006KT 240V310 6000 OVC011 03/02 Q1030=

EPPO 120900Z 24008KT 7000 OVC007 02/01 Q1031 R10/29//95 =

EPRZ 120900Z 23005KT 6000 OVC017 03/02 Q1031 =

EPSC 120900Z 22006KT 5000 BR BKN003 01/01 Q1030 =

EPWA 120900Z 29005KT 6000 BKN010 03/02 Q1030 TEMPO 5000 BR=

EPWR 120900Z 23004KT 200V260 0400 R29/0500 FG OVC001 03/02 Q1032 =

EPZG 120900Z 24007KT 7000 OVC003 03/02 Q1031 =

#metar #metarbot #bot (wersja #beta)

zapytania/infrormacje: @Mehgods

Czym jest METAR? Jest to format raportu o pogodzie używany w meteorologii lotniczej i prognozie pogody więcej informacji:


151800 dzień 15. bieżącego miesiąca, raport z godziny 1800 zulu (czas UTC), lokalny dodaj +1


27025KT - wiatr z kierunku 270 stopni o sile 25 węzłów


29028G43KT - wiatr z kierunku 290 stopni o sile 28 węzłów w porywach do 43


9999 lub 0300 - widzialność w metrach, CAVOK = Cloud and Visibility OK


BKN005 - podstawa chmur (BKN005 broken 500ft )


01/M02 - temperatura/punkt rosy w tym przypadku +1/-2


Q0999 - ciśnienie QNH w tym przypadku 999hPa