Wpis z mikrobloga

#astronomia #teleskop

Bombelek ma bardzo poważną zajawkę na kosmos, tak więc wymyśliłem sobie, że kupie bombelkowi teleskop i pooglądamy sobie co tam na niebie się dzieje razem, ale że jestem laikiem czy jest tutaj ktoś kto może doradzić jakiś fajny prosty teleskop oraz jakieś materiały z którymi mogę się zapoznać przed wspólnym oglądaniem gwiazd? tak abym mógł jakieś proste rzeczy wskazać, powiedzieć cos o nich a jednoczesnie nie opowiadać głupot
  • 10
@itchee: w necie znajdziesz program do porównywania tego co widać przez teleskop o danych parametrach.
Ogólnie widoki przez teleskop nie są dla bombelków oszałamiające (co najwyżej księżyc fajnie widać w powiększeniu), więc przez tani teleskop nie można spodziewać się nie wiadomo jakich widoków.
Ile gówniak ma lat? Na początek spoko będzie lornetka 10x50 do nauki nieba, bo to też fajna zajawka, a i księżyce galileuszowe przy Jowiszu widać, jak i wspomniany
@itchee Tak jak przedmówcy już napisali, poniżej 1k najlepiej lornetkę kupić. Ten refraktor który wybrałeś ma montaż paralaktyczny, jeśli nigdy nie miałeś z takim styczności to możesz mieć problem z poprawnym ustawieniem.
Nie napisałeś też jaki masz budżet i gdzie będą wykonywane obserwacje a to może wpłynąć na opcje jakie będziesz miał.
6, nie przekreślam też, że to może być fajne też dla mnie i może ja znajde nową zajawkę
@geriatronicus nie miałem nigdy styczności, wrzuciłem tutaj pierwszy z brzegu przykład jaki znalazłem, co do budżetu to nie gra on roli, jeżeli coś jest naprawdę warte swoich pieniędzy.
Co do miejsca no to mieszkam w mieście więc lokalnie zobaczymy kupe :) dlatego szukam czegoś mobilnego, zabrać na wypad pod namiot, na wieś do rodziny,
@itchee: Z miasta też się da fajne obserwacje robić. Sam z balkonu często obserwuję niebo :)
Jeśli to ma być mobilne i też do miasta to może jakiś Mak? Np https://deltaoptical.pl/teleskop-sky-watcher-bk-mak-127-eq3-2-127-1500?from=listing&q=mak+127