Aktywne Wpisy
antywojo +5
W tym roku studenci poczują koszt życia w miastach wojewódzkich (nie tylko oni), jeszcze kilka takich lat wzrostu cen kupna/wynajmu nieruchomości, a i miasta się wyrzygają populacją. Będzie powrót do miast powiatowych z podkulonym ogonem.
W tej chwili siedzę w powiatowym, za 38m2 płacę 1100zł (właściciel już coś burczy, chce 1500zł, ale mówię mu, że ucieknę i pokornieje), jak patrzę na ceny wynajmu w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu... to ktoś tam z
W tej chwili siedzę w powiatowym, za 38m2 płacę 1100zł (właściciel już coś burczy, chce 1500zł, ale mówię mu, że ucieknę i pokornieje), jak patrzę na ceny wynajmu w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu... to ktoś tam z
antywojo +27
Byłem młodszy, marzyłem o Wrocławiu. Dziś mam 34 lata i w sumie to nie wiem co ja w tym gównie widziałem. Dobrze, że nie wpakowałem się w hipotekę by tam zamieszkać. Wystarczy zobaczyć pierwszy lepszy "wroclaw walk" na Youtube by zobaczyć ten syf. Omijać te co pokazują rynek, wyjdziesz za rynek i masz brudne kamienice, obszczane mury, graffiti na każdej płaskiej powierzchni, korki, dziurawą kostkę i obraz jakiegoś trzeciego świata xD
#
#
EBITDA wzrosła rdr o 79,6 proc. do 144,6 mln zł, a EBIT wzrósł do 121,6 mln zł (58,3 mln zł rok wcześniej).
W samym czwartym kwartale 2021 r. zysk netto - jak wynika z wyliczeń PAP Biznes - wyniósł ok. 22,2 mln zł, a EBITDA 34,8 mln zł. Analitycy oczekiwali 22,5-25,3 mln zł zysku netto oraz 35,6-42,8 mln zł EBITDA.
Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły ok. 363,8 mln zł, a EBIT 28,9 mln zł.
Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali przychodów w wysokości 362,5 mln zł oraz 29,8-37 mln zł EBIT.
Jak podano w komunikacie prasowym, rynek e-commerce B2B w całej Europie rozwija się bardzo dynamicznie, prognozy bazujące na przewidywaniach amerykańskiego Departamentu Handlu, zakładają, że wartość obrotów w tym segmencie osiągnie w Europie w 2025 roku niemal 2 biliony dolarów wobec 1,15 bln w 2021 r.
"Zarówno te szacunki, jak i sukces naszej dotychczasowej strategii pozwalają nam patrzeć optymistycznie w przyszłość oraz stawiać przed TIM-em nowe, ambitne cele. Zaprezentujemy je już w maju w nowej strategii spółki" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Folta.
W 2021 r. spółka TIM pozyskał 24,4 tys. nowych użytkowników platformy TIM .pl wobec 18 tys. pozyskanych w 2020 roku (+35,7 proc. rdr.). Z kolei łączna liczba klientów, którzy w 2021 r. przynajmniej raz dokonali zakupu, wyniosła niemal 51,8 tys. wobec 33,8 tys. w roku 2020 (+53,1 proc. rdr.). Na koniec grudnia 2021 r. liczba klientów kluczowych, czyli realizujących sprzedaż wyższą niż 1.500 zł miesięcznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wynosiła 18.102 (+25,2 proc. rdr).
Marża EBITDA grupy wyniosła w 2021 r. 11 proc. (w porównaniu do 7,6 proc. w 2020 r.), zaś marża zysku netto 7 proc. (3,5 proc. w 2020 r.).
W skład grupy wchodzą spółki TIM oraz 3LP (oferująca zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce).
Przychody ze sprzedaży 3LP wyniosły w 2021 roku blisko 142,2 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rdr.
Spółka TIM wypracowała w 2021 r. 1.252,3 mln zł przychodów, czyli o 33,8 proc. więcej rdr.
W 2021 r. koszty operacyjne grupy wyniosły ok. 1.195 mln zł, czyli wzrosły o 18 proc. rdr. Główną składową tych kosztów stanowiła wartość sprzedanych materiałów i towarów w wysokości 983,1 mln zł (wzrost o 19,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku). (PAP Biznes)
#gielda