Wpis z mikrobloga

Zysk netto Grupy #tim w 2021 r. wzrósł do 91,8 mln zł z 37,1 mln zł rok wcześniej, a skonsolidowane przychody wzrosły o 23,4 proc. rdr do 1.314,3 mln zł - wynika z raportu rocznego. W maju TIM planuje przedstawić nową strategię.
EBITDA wzrosła rdr o 79,6 proc. do 144,6 mln zł, a EBIT wzrósł do 121,6 mln zł (58,3 mln zł rok wcześniej).

W samym czwartym kwartale 2021 r. zysk netto - jak wynika z wyliczeń PAP Biznes - wyniósł ok. 22,2 mln zł, a EBITDA 34,8 mln zł. Analitycy oczekiwali 22,5-25,3 mln zł zysku netto oraz 35,6-42,8 mln zł EBITDA.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży w czwartym kwartale 2021 r. wyniosły ok. 363,8 mln zł, a EBIT 28,9 mln zł.

Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali przychodów w wysokości 362,5 mln zł oraz 29,8-37 mln zł EBIT.

Jak podano w komunikacie prasowym, rynek e-commerce B2B w całej Europie rozwija się bardzo dynamicznie, prognozy bazujące na przewidywaniach amerykańskiego Departamentu Handlu, zakładają, że wartość obrotów w tym segmencie osiągnie w Europie w 2025 roku niemal 2 biliony dolarów wobec 1,15 bln w 2021 r.

"Zarówno te szacunki, jak i sukces naszej dotychczasowej strategii pozwalają nam patrzeć optymistycznie w przyszłość oraz stawiać przed TIM-em nowe, ambitne cele. Zaprezentujemy je już w maju w nowej strategii spółki" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Krzysztof Folta.

W 2021 r. spółka TIM pozyskał 24,4 tys. nowych użytkowników platformy TIM .pl wobec 18 tys. pozyskanych w 2020 roku (+35,7 proc. rdr.). Z kolei łączna liczba klientów, którzy w 2021 r. przynajmniej raz dokonali zakupu, wyniosła niemal 51,8 tys. wobec 33,8 tys. w roku 2020 (+53,1 proc. rdr.). Na koniec grudnia 2021 r. liczba klientów kluczowych, czyli realizujących sprzedaż wyższą niż 1.500 zł miesięcznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy, wynosiła 18.102 (+25,2 proc. rdr).

Marża EBITDA grupy wyniosła w 2021 r. 11 proc. (w porównaniu do 7,6 proc. w 2020 r.), zaś marża zysku netto 7 proc. (3,5 proc. w 2020 r.).

W skład grupy wchodzą spółki TIM oraz 3LP (oferująca zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce).

Przychody ze sprzedaży 3LP wyniosły w 2021 roku blisko 142,2 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rdr.

Spółka TIM wypracowała w 2021 r. 1.252,3 mln zł przychodów, czyli o 33,8 proc. więcej rdr.

W 2021 r. koszty operacyjne grupy wyniosły ok. 1.195 mln zł, czyli wzrosły o 18 proc. rdr. Główną składową tych kosztów stanowiła wartość sprzedanych materiałów i towarów w wysokości 983,1 mln zł (wzrost o 19,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku). (PAP Biznes)


#gielda
źródło: comment_16509542688Vg61hXTm5QnzYTJ4C5B91.jpg