Wpis z mikrobloga

Siema Mirasy,
Myśle nad zmiana auta, ale nie do końca wiem co fajnego kupić, a tutaj filtry na otomoto nie pomogą.
Stawiam ze budżet będzie jakieś 75-80k (na serwis i naprawy mam w razie czego więcej).
Miałem już e60 550i, teraz jeżdżę f30 328i.
Jeden kierunek w jaki chce iść to wrócić do czegoś starszego z dużym silnikiem, myślałem nad 550 albo e500
A z drugiej strony kusi mnie tez żeby kupić jakieś fajne 2.0, może 2.5, w czymś mniejszym, uturbione, rzuciło mi się w oczy ostatnio A3 w sedanie 2.0T quattro które było sprzedawane w USA.
Macie jakieś modele aut i konkretne silniki, ktore z kategorii starszych dużych potworów oraz z kategorii mniejszych (i najlepiej młodszych) #!$%@? możecie polecić?
Jedyne wymaganie to niemanual i nie fwd.
#samochody #auta #pytanie #motoryzacja
  • 18
  • Odpowiedz
@Sarim jak stara landara to e39/e38, wszystkie Vki są tam git, w tym budżecie to na miękko dobrą sztukę się wyhaczy, nie ma problemów z manelami, dużo warsztatów ogarnie naprawy. Z małych pierdzipędów nie fwd i nie manual to chyba s3 by Ci siadło, dobre autko, kiedyś ziomek miał i grzebalem w tym po znajomości
  • Odpowiedz
@trzyakordy: a tam automaty nie były takie raczej powolne?
Rzadko jeżdżę autem, bo głównie weekendy, ale manual dla mnie jest nieakceptowalny, bo to mimo wszystko w razie czego będzie moje daily- manualem narobiłem kilometrów i mam wręcz dreszcze na myśl ze musiałbym zmieniać ręcznie biegi jadąc np na wakacje raz w roku
  • Odpowiedz
@Sarim e39/e38 to właśnie stare landary. Chyba, że byś się pokusił o wrzucenie 8hp i manetek, to wtedy się zrobi z tego rakieta, TurboLamik ogarnia temat wzorcowo. Na racingforum jest e34 w ten sposób zrobiona z manuala (właściciel ma nogi niepełnosprawne) i jest przesztos
A s3 skrzynia typowo sport więc zapiernicza, wiem coś o tym, bo latałem na jazdy próbne xd
  • Odpowiedz
@PiotrFr: raczej trzeba szykować 100k, na e550 przedliftowe można wydać te 70-80k które mam
Ogółem e55 jako auto uważam za bardzo fajne, w ogóle okularem miałem okazje się przejechać i był bardzo komfortowy, gdyby tylko nie te przednie światła to brałbym w ciemno, ale nie mogę przeboleć samych świateł, reszta auta jest bardzo ładna
  • Odpowiedz
@trzyakordy: widzę ze w e38 w tych pieniądzach można dostać nawet v12, warto w to w ogóle się bawić?
V8 to wiem ze pancerne były, a wiesz coś o v12?
I może to jest głupie pytanie, ale na swapach ja się nie znam kompletnie, swap na 8hp jakbym chciał robić to musi być do tego wersja z automatem kupiona, czy z manuala tez można zrobić swap na automat bez większych trudności?
  • Odpowiedz
@Sarim: dla mnie np najważniejsze jest wnętrze. Dlatego nie mogę mieć wielu aut, które podobają mi się z zewnątrz a są tragiczne w środku. Już wolę brzydala ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Sarim: z manuala też Ci to zrobią, tylko trzeba będzie dokupić trochę maneli więcej, pedały i tak dalej; z automatu mimo wszystko prościej. poza tym szczerze mówiąc gdybym szukał takiej fury to 100 razy lepiej szukać automatu niż manuala, a to z tej przyczyny, że automatu nikt nie upalał, a manuale nie oszukujmy się ludzie katują i to jest ból tych samochodów
z V12 szczerze mówiąc nie miałem do czynienia, ale
  • Odpowiedz
@Palladyn400: mercedes jest dla mnie akceptowalny przed czasami okulara albo po nich, niestety 210 i 211 odpadają za wygląd przednich świateł
W212 brzmi bardziej spoko, tylko nie wiem czy ten model prowadzi się już w miarę sztywno czy jest nadal taki mięciutki jak mercedesy kiedyś, musiałbym się przejechać
  • Odpowiedz