Wpis z mikrobloga

@magnes125: Ekspertów brakuje, więc pozwolę sobie na kilka zdań… nie znam lub nie widziałem niedoborów w tej lub podobnej postaci. Na moje oko, izoluj wszystkie rośliny, które dają podobne oznaki. Odpukać… nie mam dużego doświadczenia z wirusami, czy bakteryjno, grzybowymi infekcjami, ale zdaje się, że masz tu przypadek wyższego zainteresowania
nie znam lub nie widziałem niedoborów w tej lub podobnej postaci


@shopec: A co myślisz o tym, ze to może być nadmiar, a nie niedobór? Takie podpowiedzi znalazłem na forum chillihead ale to w sumie szłoby od dolnych liści. Wiem ze @magnes125 ma takie liście na niektórych sadzonkach i po urwaniu ich rosną już normalnie
@Niewiemja: Wiem tylko, że były dokarmiane - zdaje się głównie amonowym azotem i fosforem, co mogło i pewnie wpłynęło na mniejsze pobieranie potasu, ale to ciągle nie powinno dawać takich rezultatów. Oczywiście mogę teraz gadać głupoty, ale nic innego nie przychodzi mi do głowy
@shopec: Duzo fosforu i duzo zielonego kristalonu tak ze imo całkiem prawdopodobne, co to może być innego nie wiem. Internet sugerował nawet fuzarioze ale to na pewno nie to ( ͡° ͜ʖ ͡°) Gdzies mialem dobry dokument z opisem chorób papryk ale gdzieś sie zapodział na dysku, może tam by była jeszcze jakaś podpowiedz
@Niewiemja: Jak już wspominałem, nie mogę podpisać się pod brakami, warunkowo mogę pod problemami z pobieraniem, generalnie pod sporym zaburzeniem warunków pobierania. Nie mniej, ciągle będzie mi najbliżej do części „chorobowej”
@shopec: Mogłaby to być bakteryjna plamistość, niczego innego dającego takie czarne plamy nie znam. Tyle ze jeśli chodzi o bakterie i wirusy to mi tu nie pasuje jedna zasadnicza sprawa, oprócz liści plamy powinny być tez na łodygach a tutaj łodygi są czyste