Wpis z mikrobloga

Ford Focus MK3 kombi 2014 r. z silnikiem 1.6 TDCI 95 KM to dobry wybór czy nie? Rocznie jeżdżę 10-15 k. Zastanawiam się głównie nad ewentualnymi kosztami przyszłych napraw i czy te 95 KM to aby nie za mało? Z drugiej strony widziałem dużo pozytywnych opinii. Jeżdżę raczej spokojnie, bardziej chodzi o możliwość szybkiego wyprzedzenia w razie potrzeby bez jakiegoś długiego zbierania się :D
#ford #fordfocus #motoryzacja #samochody #cokupic #silnik #diesel
  • 13
@T3sla: Nic mi się takiego nie trafia.. Chyba te ecoboost nie są głupie no bo poza tym to zwykły 1.6 spali więcej. A znowu jednostki 1.8 czy 2.0 może i są spoko i mają dużo więcej KM ale też pewnie spalanie będzie większe a moc aż za duża jak dla mnie.
@T3sla: powiem tobie że mam 1.4 TDCi 68km do roboty mam 10km w połowie już mam 90c, wiadomo że olej mniej ale mam to gdzieś szczególnie że nie mam DPF i dwumasy a w zimę średnio 6l pali a w dłuższą trasę schodzi do 4.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@T3sla: moim zdaniem nie ma co z tego powodu odrzucać diesla, chyba że się naprawdę jeździ po 2km w jedną stronę - ale wtedy i benzyna się nie nagrzeje do temperatury roboczej. Siostra jeździła 4 czy 5 lat niemal codziennie do pracy niecały kilometr i nic się z silnikiem nie działo (no bo czemu by miało, największe baty dostaje silnik przy odpaleniu), jedynie akumulator dostawał #!$%@?. Moim zdaniem raczej taki trochę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Odczuwam_Dysonans: to zobacz sobie u mechanika, jak ten olej (a raczej mowa będzie tutaj o maśle w silniku) będzie wyglądać. Poprzez zmianę konsystencji oleju silnik będzie pompa oleju i smarowanie dostaje po dupie. Poza tym EGR też się szybko zapycha.
@Pyndzel007: zgadzam się. Zastanawiałbym się nad dieslem, od 25km w jedną stronę
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@T3sla: w benzynie będzie to samo. Olej się zużywa od cyklu rozgrzewania i chłodzenia bo wtedy absorbuje najwięcej wody z powietrza. Masło się robi jak nie zdąży się rozgrzać, ale to nie znaczy że po jednym takim jego związaniu jest do wymiany, przecież mało kto jeździ tylko do roboty, siostra ze 2-3 razy pojechała w tygodniu po towar parę kilometrów dalej i żadnego masła nie było. Dla mnie to absurd mówienie
A DPF w tym silniku? Problem czy jak od czasu do czasu wyjadę gdzieś na dłuższą trasę to nie ma czym się martwić?


@Pyndzel007: wiadomix, na trasie DPF się wypali. Ale warto zadbać o wypalanie "w mieście". w filmie niżej "Łysy z TVN Turbo" pokazuje jak zamontować prostą diodę informującą o dopalającym się DPFie
SuperStefan - > A DPF w tym silniku? Problem czy jak od czasu do czasu wyjadę gdzieś ...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pyndzel007: minął tydzień, ale sam mam 1.5TDCi 105KM (to jest praktycznie to samo co 1.6) i bardzo sobie chwalę, przejechalem jakies 40k km jako drugi wlasciciel i bez problemów, mam wrazenie ze bardziej dynamiczna niz 1.6TDI VW a do tego troszke bardziej oszczedna