Wpis z mikrobloga

@FejsFak: czyli sprężarka szła na sucho. niektórzy sugerowali takie zagrożenie od początku (pisali że może się np filtr zapchać), ale oczywiście zignorowałeś. z tego co pamiętam zapłaciłeś około 7000 za używaną pompę ciepła, teraz nowa sprężarka 10000.

job well done.
  • Odpowiedz
@FejsFak: Pierwsze co bym sprawdził to czy na 100% dochodzą 3 fazy na zaciski sprężarki.
Bo silnik 3F zasilony z 2F też będzie buczał.
Potem sprawdzić jakie są napięcia w czasie próby rozruchu. Jak wszystko będzie się zgadzało to wtedy faktycznie sprężarka is death.

BTW co ty żeś robił że się uszkodziła? Bo jak pisałeś o zamarzniętym wymienniku (parownik) to mogło dojść do jego uszkodzenia i dostania się wody do
  • Odpowiedz
@FejsFak: Bo oleje stosowane w chłodnictwie nie lubią wilgoci a tym bardziej wody (jeśli doszło do rozszczelnienia wymiennika.
A zatarta sprężarka generuje mnóstwo opiłków które dostają się we wszystkie zakamarki które będą wypłukiwane przez nową sprężarkę która też się zatrze.
  • Odpowiedz
@bambus94: bardziej obstawiam na to, że sprężarka się nie zatarła tylko przegrzała. Uważam tak dlatego, że za każdym razem gdy zamarzał wymiennik albo coś było nie tak z jego pracą to od razu sterownik wyłączał sprężarkę. Takie właśnie były komunikaty poprzedzające awarię - sprężarka wtedy pracowała do samego końca i została wyłączona przez sterownik. Dopiero kilka godzin później po resecie ręcznym sprężarka nie chciała się uruchomić - od razu inny
  • Odpowiedz
@FejsFak: Nie wiem jaka to dokładnie sprężarka ale najpewniej to scroll.
I jak ją zakręcić bez rozcinania? Podanie ciśnienia na wyjście nic nie da bo i tak tam jest/powinien być zawór zwrotny. Podanie ciśnienia na ssanie chyba jej nie ruszy.
Jedyna opcja to chyba elektrycznie. Może kombinacja z wyższym napięciem lub podanie stałej składowej kilka A.

Ale jeśli olej uległ przegrzaniu i zestaleniu to i tak szrot. Bo to pewnie
  • Odpowiedz