Wpis z mikrobloga

Szczerze to mocno jaralem sie przed tym gameplayem, ale po jego obejrzeniu jakos zapal mi lekko opadl.

Na minus:

- timery w craftingu - wiem, ze nie bedzie mikroplatnosci, ale jednak srednio mam ochote wracac co 25min do jednego miejsca po roslinke...
- combat - wyglada jak "turowy", malo dynamiki, potwory czekaja w kolejce, slabo to po prostu wyglada
- potwory - imo troche slabe modele, jakos nie czuje ich w swiecie HP
- te skiny ekwipunku/postaci, jakies takie biedne, malo ciekawe

Na plus:

- grafika
- animacje czarow
- latanie
- soundtrack (o ile ten w pokazie to ten z gry czyli soundtrack filmowy)
- duzy swiat
- wydaje sie, ze duzo aktywnosci

Generalnie bardzo boje sie strony fabularnej. HP kazdemu kojarzy sie z walka z Voldemortem, smierciozercami, 'rodzina' jaka stworzyl Harry, Hermiona, Ron oraz ich kumple, nostalgia mocno zadziala. Boje sie, ze tutaj fabula bedzie turbo plaska "LOO ZLY GOBLIN SIE ZBUNTOWAL, TRZEBA GO ZABIC". Takie same mam obawy do sidequestow, ze beda powtarzalne, nudne, lata swietlne od tych np. z Wiedzmina 3. Wydaje mi sie, ze tworcy moga sie nie spodziewac w jaki swiat wchodza. HP jest mocno zakorzeniony w milionach ludzi, to uniwersum kochane przez wielu i dorownanie do fabuly z ksiazek bedzie uber ciezkie. Mam obawy, ze ich target graczy to bardziej Ci mlodsi przez co fabula nie bedzie jakos mocno skomplikowana, z wieloma zaskoczeniami, rozbudowana...

Nie wiem czy bardziej bym nie chcial, zeby ta gra miala fabule z ksiazek, znane nam i ukochane/znienawidzone postaci, rzeczy, o ktorych czytalismy i na ich widok az sie usmiechniemy etc

edit:

i mam wrazenie, ze gra w trakcie developmentu skrecila z tytulu online. Bo te timery, skorki wygladaja jak pozostalosc po mikoplatnosciach. Ew. sa dobra podstawa, zeby gre przerzucic niedlugo po premierze na mobilke

#harrypotter
  • 10
@czuczupikczu: to byłoby za łatwe, gdyby wszystko było na wyciągnięcie ręki - warzenie eliksirów/hodowanie roślin jest związane z czasem, więc dodaje to realizmu. Myślę, że nie będzie to kwestia nastawiania budzika w telefonie, żeby zdobyć przedmiot, bo inaczej nie pójdziesz dalej. Wychodzisz, eksplorujesz, robisz side questy i wracasz.

Co do walki - zostało potwierdzone, że będą różne poziomy trudności. Na prezentacji chcieli na pewno zaprezentować wygląd i możliwości. Może na zwiększonym
@parksanghwa: ale dlaczego za latwe mialoby byc warzenie eliksirow / hodowanie roslin? Masz np. crafting z wieska gdzie jak masz skladniki to po prostu sobie robisz. Przy warzeniu eliksirow mogliby np. zrobic minigierke, ze jak tam dobre skladniki dodasz w odpowiedniej kolejnosci i pomachasz dobrze rozdzka to masz go z miejsca. Hodowla roslin brzmi po prostu upierdliwie, jak ma mnie cos w singlu blokowac ze wzgledu na czas to bedzie mnie
@czuczupikczu: w wowie time gating jest na kampanię, co jest rzeczywiście upierdliwe w ch.... (nadal nie wiem, dlaczego tak cięzko mi opuścić tę grę :( Kocham lore całym sercem, ale to co oni wyczyniają w Blizzie, serce się kraje) Tutaj nadal znajduję w tym sens, bo masz zielarstwo jako lekcję, które uczy Cię hodowania/pielęgnacji roślin. W Wieśku zwiedzałeś i zbierałeś materiały w świecie. Nie sądzę, że masz trującą tentakulę czy mandragorę
@parksanghwa: w wowie time gating jest na niemal wszystko, gearowanie sie, repe, dungi etc :P mi tez ciezko opuscic ten tytul, ale on coraz bardziej przypomina liste zadan, ktore trzeba zrobic dzisiaj, bo inaczej jest sie do tylu i 'wroc jutro'... zero swobody gry :(

Wiesz, jakby w tej grze tez zbieralo sie roslinki uwazam, ze nie byloby to jakies faux pas. Ew. po prostu niech to beda timery po 2min
@czuczupikczu: z tymi timerami to z tego co pamietam z dzieciństwa, to często było tak ze jak się grało i robiło coś w jakiejś lokacji np wykupiło ilestam przedmiotów to pojawiała się informacja „wróć za jakiś czas” - ja to się cieszę ze tu będzie timer a nie niezdefiniowany „jakis czas” :D