Wpis z mikrobloga

Cześć. Dzisiaj odbierałem swoje pierwsze okulary do kąkutera. Jako że jestem programistą i mam non stop suche oczy, męty i pękają mi naczynka na potęgę to pomimo małej wady zdecydowalem się zaufać okuliście i kupiłem okulary. Wada +0.25 na jedno oko, +0.5 na drugie. Jakie było moje zdziwienie gdy założyłem nowe okulary to tylko najstarsi indianie wiedzą. Na odległość > 3m obraz mam na jednym oku gorszy niż bez nich! Na drugim oku nie dostrzegam zmian. Z bliska super bo lepiej widzę. Czy to normalne przy pierwszych okularach czy okulista pokpił sprawę i niepoprawnie dobrał mi szkła? #optyka #okulary #soczewki #okulista
  • 25
@ludlum: moc korekcji dobierana jest do konkretnej odległości, o czym powinien porozmawiać z Tobą specjalista dobierający moce. Twoje zostały najprawdopodobniej dobrane do bliży, więc widzisz w nich lepiej obiekty znajdujące się w bliży a gorzej te znajdujące się w dali.
via Android
  • 0
@GloomySunday Nie porozmawiał. Rozumiem że te okulary w takim razie nadadzą się tylko do komputera a na codzien ich po prostu nie używać? Przyznam że nie idzie w nich prowadzić auta. Czy może oko się po prostu przyzwyczai ?
@ludlum: kto normalny dobiera moce do bliży osobie w wieku 28 lat ...

Nawet jeśli dodana była by jakaś mała addycja na poziomie +0,75 to by oznaczało że z podstawy jesteś krótkowzroczny ale w tym wypadku lepiej byś widział w minusach nawet w bliży.

Widzisz w tych dobranych mocach źle z daleka wiec jednoznacznie stwierdzam że to jest źle zrobione.
@ludlum: mamy pat. Generalnie powiem Ci tak.W wieku 28 lat nie polecam używać okularów do bliży bo przyzwyczaisz się i później bez nich bedzie Ci źle. Zwłaszcza że skierowałeś się do okulisty z problemami tj:

Suchość oka
Cyfrowe zmęczenie oczu
Męty

Żadnych z tych dolegliwości nie eliminują okulary stricte do bliży. Każdy jak weźmie lupę i umieści ją w odpowiedniej odległości od oka bedzie widział lepiej. Ale stosowanie takich pomocy na